سفرهای هرمزگان بدون حادثه به مقصد می رسد/ ثبت نزدیک به 4 میلیون سفر از 16 مسیر در پایتخت دریایی ایران


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819432

محمدی کرجی ران با اشاره به اینکه سفرهای دریایی هرمزگان بدون حادثه به مقصد نهایی رسیده است، گفت: در این مدت 3 میلیون و 847 میلیون و 115 هزار سفر در آب های فیروزه ای خلیج فارس به ثبت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا محمدی کرجیران مدیرکل بنادر و دریای هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز از پایان طرح نوروزی در سال 1401 خبر داد و از تلاش و کوشش سخنرانان نوروزی دریایی در بزرگترین پهنه آبی تقدیر کرد. در سال گذشته امروز 24 فروردین ماه سال جاری در مجموع 3 میلیون و 847 هزار و 115 هزار نفر از سرزمین اصلی به جزایر این استان و برگشت رفتند.

وی ادامه داد: خدمات مناسب و مستمر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در موج اول سفرهای نوروزی و تردد بیش از دو میلیون نفر از جزایر و مقاصد گردشگری این استان را به شدت تشویق کرده است. هموطنان به سفر و در ایام تعطیلات نوروزی سخنرانان نوروزی هرمزگان پذیرای بیش از یک میلیون مسافر در آب های نیلگون خلیج فارس هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان، ایجاد 24 تیم غواصی، 35 تیم کمکی، دو تراکتور آتش نشانی تخصصی، برخاست ازدحام، شرکت اکیپ های حجاز 66 و 20 برای معاینه فنی، بازآموزی قایقرانی مسافری و تفریحی خدمه تیم در تمامی بنادر استان و در مسیر تردد دریایی و گردشگری مجاز، سفر ایمن برای جابجایی نزدیک به 4 میلیون نفر از نقاط عطف طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز 1401 تلقی شد.

محمدی کرجیران در بخشی دیگر از سخنان خود به آخرین آمار و اطلاعات مربوط به تردد شناورهای مسافری و تفریحی استان در 19 روز اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور 76 هزار و 69 فروند کشتی مسافری و تفریحی در دریا انجام شد. جاده ها و جزایر استان و عقب آواره شدند.

به گفته وی، از آغاز اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی در استان هرمزگان، در مجموع 597 هزار و 570 دستگاه خودرو در مسیر دریایی پهل لافت (جزیره کشم) تردد کرده اند که نسبت به سال 98 و قبل از آن پنج درصد افزایش داشته است. تاج.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: بیشترین حجم جابجایی مسافر و گردشگر از ابتدای طرح نوروزی امسال مربوط به پنجم فروردین به عنوان شلوغ ترین روز تعطیلات نوروزی است که طی آن از 375 هزار سفر انجام شده است. این سفرها در مسیر دریایی پال لافت (جزیره کشم) انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید