سفر اصلی به روسیه از همه جنبه های مثبت قدردانی می شود

ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802449

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه از همه جنبه های مثبت قابل تقدیر است، گفت: همکاری ایران با کشورهای منطقه منافع تجاری، اقتصادی و سیاسی زیادی برای مردم ایران به همراه خواهد داشت. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام عسگر، رئیس باسابقه دانشگاه کوم در گفتگو با خبرنگاران گفت: فردا پدرخوانده وی گفت: در راستای همکاری های بیشتر جمهوری اسلامی و همسایگان، می توان سفر آقای رئیسی به روسیه را گامی در جهت گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی، نظامی و فرهنگی ایران با روسیه دانست.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله رئیسی در سفر دو روزه رئیس جمهور به روسیه علاوه بر خطاب به پوتین و دیگر مقامات روسی، با رهبر مسلمانان روسیه نیز دیدارهای بسیار مثبتی داشت.

از قدیم به این موضوع اشاره شده است که دیدارهای آیت الله رئیسی در روسیه تاثیرگذار خواهد بود و در آینده شاهد خواهیم بود که روسیه در کنار چین در منطقه آسیا نیرویی است و روابط ایران با این دو کشور که از قوی ترین روابط آسیایی هستند. ، ممکن است اجرا شود.. برای ارتقای راهبرد جمهوری اسلامی ایران و نفوذ ایران در منطقه.

وی ادامه داد: در این گفت وگوها و دیدارها، هم مسائل بین المللی و هم مسائل مربوط به روابط همسایگی روسیه و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه کوم تاکید کرد: این سفر رئیس جمهور به روسیه به قدری مهم بود که عده ای سعی در تضعیف جلسه داشتند و موضوع نه شرق که غرب را مطرح کردند و ابراز نگرانی کردند که چرا ایران به سمت شرق متمایل شده است. اما باید گفت که شعار نه شرقی و نه غربی به این معناست که اگر شرق و غرب ظالم هستند، نباید از ظلم حمایت کنیم و تحت حاکمیت ظلم نباشیم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اما همانطور که در مورد برجام با آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر و موضوع برنامه هسته ای ایران صحبت کردیم و در نهایت آمریکا از برجام خارج شد و در اینجا اگر صحبتی داشته باشیم. و مذاکرات، اهداف به گونه ای است که باید اهداف جمهوری اسلامی ایران و منافع مردم ایران تامین شود. این گفت‌وگوها نباید مخالف سیاست‌های شرق و غرب باشد.

وی مدت ها پیش گفته بود: «سیاست جویی و نمایندگی آقای رئیسی در سیاست خارجی توسط مردم و صاحب نظران کار درستی است و مورد تمجید است. روابط اقتصادی و سیاسی قابل بهبود است.

رئیس دانشگاه قم گفت: یکی از اهداف دیدارهای خارجی و روابط سیاسی باید کمک به ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی باشد، زیرا ممکن است برخی کشورهای کوچک عربی منطقه بخواهند از ایران بترسند، جمهوری اسلامی می تواند خیری را که او ایجاد می کند، ابلاغ کند. با همسایگان خود و تقویت این روابط می تواند به این کشورها ثابت کند که این ایرانی هراسی ایجاد شده، تبلیغاتی توخالی است که به دنبال افزایش وابستگی برخی کشورهای منطقه به دولت آمریکا است.

وی گفت: می بینیم که برخی از کشورهای عربی روابط خود را با اسرائیل علنی می کنند. سفر آیت الله رئیسی به روسیه شاید حکایت از آن داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران همچنان یک قدرت بزرگ منطقه ای است و ممکن است مواضع محکمی در برابر اسرائیل و آمریکا داشته باشد و از این رو جایگاه محور مقاومت تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید