«سفیر قدس» منتشر شد/ این کتاب به انتخاب رهبر انقلاب انتخاب شده است

ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789719

کتاب سفیر قدس گزیده ای از خاطرات مرحوم حسین شیخ الاسلام نوشته راضیه حقیقت و محمدحسن روزیطلب توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مقدمه کتاب درباره مرحوم شیخ الاسلام می خوانیم: ایشان فکر نمی کردند که پایگاه توطئه سفارت آمریکا در تهران فرو بریزد و او، دانشجوی جوان آمریکایی، اسناد جاسوسی و گروگان های آمریکایی را ترجمه کند. او انتظار نداشت که زمانی برسد که یکی از تاثیرگذارترین و برجسته ترین دیپلمات های وزارت امور خارجه ایران باشد و حتی در رویای تبدیل شدن به یکی از مهم ترین چهره های دیپلماتیک در مسیر مقاومت در برابر اسرائیل و اسرائیل نباشد. آزادی فلسطین. اما این بود. روزهایی فرا رسید که او، حسین شیخ الاسلام، دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، تمام این تجربیات را مرور کرد و کاغذهای بزرگ را ورق زد. این دم مسیحایی امام خمینی (ره) بود که جوانان پاکینتین را پریشان کرد و علاقمندان را راند.

حسین شیخ الاسلام را می توان الگوی انگیزه، عمل به وظیفه، سخت کوشی و تواضع دانست. این را می توان در لحظات مختلف خاطرات او به خوبی حس کرد. چه در دوران آموزش در آمریکا، چه در دوران حضورش در تاریخ تسخیر لانه جاسوسی، چه در دوران خدمت در وزارت خارجه و چه در سال های خدمت در جبهه جهانی مقاومت. او نماد اعتماد به نفس، عزم و امید به آینده بود. او از امام خمینی و آیت الله خامنه ای آموخته بود که می توان دیوارهای منکر و موانع را شکست و معتقد بود که با دستان کوچک می توان معجزات خارق العاده ای انجام داد. همانطور که معجزاتی مانند تسخیر لانه جاسوسی و جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با دستان کوچک انجام شد.

مشی شیخ الاسلام از دعواهای هر روزه جناحی نبود که باعث انحراف و تضعیف قدرت شود، بلکه مبتنی بر مبانی محکم و بینش عمیقی بود که از امام خمینی (ره) گرفته بود. او معتقد است که اعدام دشمن اسرائیل و سپس آمریکاست و این در بطن سیاست داخلی اوست. به همین دلیل در کنفرانس جبهه پایداری عربی در دوران وزارت میرحسین موسوی در وزارت امور خارجه شرکت کرد و در دوران تصدی علی اکبر ولایتی با گروه‌های رزمی لبنان و سوریه در ارتباط بود. در حوادث سال 1388 میرحسین موسوی را تهدید کرد، کاری که او انجام می دهد یک اقدام ضد انقلابی است. شیخ الاسلام اهداف اصلی خود را قربانی درگیری های جناحی داخلی نمی کند. از سوی دیگر، مهارت هایی که به دست آورد به او کمک کرد تا در آنچه که وظیفه خود می دانست پیشرفت کند. تسلط به زبان انگلیسی مزیت نسبی او نسبت به مشارکت مؤثرش در لانه جاسوسی بود.

«مرحوم شیخ الاسلام که واقعاً مصداق تواضع و فروتنی بود، همواره می‌گفت که یکی از سعادت‌های او در این دنیا همراهی با شهیدانی چون سید عباس موسوی، عماد مغینه، فتحی شکاکی و شهید سید بود. کاظم کاظمی (نذیر) و شهید حاج قاسم سلیمانی.»

این کتاب گزیده ای از خاطرات آقای حسین شیخ الاسلام است که مصاحبه و گردآوری آن از اوایل سال 1396 به مناسبت چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آغاز شد و تا آخرین روزهای مرحوم شیخ آل ادامه داشت. . -زندگی اسلام اما با مرگ ناگهانی او متوقف شد. نام کتاب از جشن رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط مرحوم شیخ الاسلام در روز قدس سال 1399 گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، «سفیر قدس» توسط محمد رحمانی و حسین چردوولی و با سردبیری راضیه حقیقت و محمدحسن رُسی بررسی شد.این درخواست در 328 صفحه، شمارگان 1200 نسخه و با قیمت 65 هزار جلد توسط انتشارات راه یار منتشر شد و علاقه مندان می توانند علاوه بر کتابفروشی ها به صفحه مجازی این ناشر به نشانی راهیارپاب یا یک وب سایت vaketab.ir کتابی تهیه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید