سقوط تراکتور در شیب تند + گرافیک


ساعت: 21:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821649

در فصل چهارم خصوصی سازی تراکتور در شیب تند قرار دارد و هواداران رسما از تغییر مالکیت پشیمان شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، اوایل سال 1389 بود که تراکتورسازی با هواداران پرشور و متنوع خود با شکوه به لیگ برتر بازگشت و به سرعت به یکی از قطب های فوتبال کشور تبدیل شد. آنها همیشه با ستاره ها و چهره ها یک قدم به قهرمانی نزدیک می شدند اما هر بار دستشان از رسیدن به جام ناکام ماند. حسرتی که بیش از یک دهه است در دل میلیون ها هوادار این تیم باقی مانده است.

بی شک بدترین فصل تراکتورسازی در بازی برگشت قبل از خصوصی سازی لیگ هفدهم بود که این تیم به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات سقوط کرد. البته این فصل مختص فصل جاری نیست، به خصوص اینکه ارطغرول ساغلام، سرمربی ترکیه ای وظیفه نجات تراکتور در 10 گام آخر را بر عهده داشت. شباهت دیگر اعتراض هواداران به نتایج ضعیف و تقاضای تغییر مالکیت بود که منجر به واگذاری تراکتورسازی به بخش خصوصی شد و پسوند تولید در تاریخ ماندگار شد.

تولید نظامی تراکتور به تراکتور خصوصی تبدیل شد و تیم پرشور محبوب با این انتقال مالکیت دوباره قدرت را به دست آورد. «محمدرضا زنوزی مطلق» به عنوان مالک جدید با سر و صدای زیاد و خریدهای گران قیمت ورود هیجان انگیزی داشت و بمب ها را یکی پس از دیگری منفجر می کرد. مالکی که به استخدام مربی معروفی درآمد و تیمی ستاره دار تشکیل داد و برنامه ای سه ساله برای قهرمانی نه در لیگ برتر بلکه در لیگ قهرمانان آسیا داشت.

اما تیم Zenozi Galaxy چیزی بیش از یک سراب نبود، زیرا این مدل دارایی که بسیاری آن را با شمشیر دولبه و فولاد مقایسه کردند، محبوب ترین تیم آسیا را از رویای قهرمانی به یک کابوس سوق داد. تراکتور در دوره جدید خود به دلیل اشتباهات مدیریتی از جاده خاکی اخراج شد و در سرعت عقب افتاد تا دوباره به فرش عرش برسد!

تراکتور هم اکنون در فصل چهارم خصوصی سازی در شیب تند به سر می برد و هواداران رسما از تغییر مالکیت پشیمان شده اند. تجربه ای تلخ برای تیک تراکتور و کل ماجرای اعتماد از دست رفته بین صاحب حق و مالکان واقعی! داستانی که با یک جام و هزار زهر آینده اموال زنوزی در این تیم را تحت الشعاع قرار داد.

نمودار زیر روند جایگاه تراکتورسازی از بازگشت به لیگ برتر تا امروز را نشان می دهد:


24cf030f a1d3 4561 a3c8 3f8a4052e18b خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید