شیب تند آمریکا/ زوال موریانه جمهوری اسلامی ایران هر روز تندتر و تندتر می شود.


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908525

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی مطرح کرد؛

مالکی به افول شدید آمریکا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هر روز قوی‌تر و قوی‌تر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا مالکی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و مدافع امنیت گفت: مشکل ایران و آمریکا به سال ها قبل برمی گردد و آنچه جوانان ما می خوانند. در تاریخ معاصر با توجه به کودتای 28 مرداد 1332 همراه است، اما امروز آمریکا این هژمونی و قدرت و غرب را ندارد.

وی ادامه داد: افول آمریکا او را مانند موریانه در درون نابود می کند، اما او سعی می کند ظاهر خود را حفظ کند.

مالکی به شاخص‌های افول آمریکا در عرصه‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی اشاره کرد و افزود: امروز آمریکا هزینه‌های نظامی هنگفتی را برای حفظ خود در عراق، افغانستان، سوریه و آمریکای لاتین به خرج داده است و در حال حاضر جزو بدهکارترین کشورهای جهان است. رشد اقتصادی جهان و آمریکا از برخی کشورها از جمله چین عقب است و این سیاست های مداخله جویانه آمریکا باعث شده است که بخش زیادی از مردم با آن همراهی نکنند زیرا نمی خواهند سرمایه کشورشان در این راه هزینه شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات آمریکا غارت و غارت ملت هاست، تصریح کرد: در مسائل سیاسی آمریکا در دیپلماسی ضعیف است و جایگاه خود را در سازمان ملل و سازمان های بین المللی و حتی از دست داده است. در اروپایی ها

وی به نارضایتی داخلی مردم آمریکا اشاره کرد و تصریح کرد: در کشور اسلامی ایران کاهش نفوذ آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی آغاز شد و دانشجویان پیرو خط امام (ره) اولین سیلی را زدند. در برابر استکبار

مالکی با بیان اینکه مبارزه ایران اسلامی با آمریکا فکری و اخلاقی است و ما به دنبال بیداری اسلامی هستیم، تصریح کرد: سلطه آمریکا به زودی فرو خواهد ریخت و ترس از این افول آنها را دیوانه وار به جنایات خود ادامه خواهد داد.


آمریکا مظهر یک تروریست و بزرگترین ناقض حقوق بشر است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در ادامه آمریکا را تروریست و بزرگترین ناقض حقوق بشر دانست و تصریح کرد: کودتای 28 مرداد در ایران، کودتای نوژه، حمله به سکوهای نفتی ایران، تحریک و حمایت صدام از تحمیل هشت سال جنگ، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس، شهادت سپهبد حاج قاسم، اشغال کشورهای مختلف، حمایت از منافقین و ترور، حمله به عراق و افغانستان، جنگ ویتنام، بمباران هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن، حمایت از حملات داعش در سوریه و عراق، حمایت از حملات عربستان به یمن و بحرین، و حمایت از حملات اسرائیل به لبنان و فلسطین تنها گوشه‌ای از هزاران جنایت آمریکا علیه ایران و جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه جنایات آمریکا همه ملت ها را مصمم تر می کند تا این غده سرطانی را از چهره جهان پاک کنند، گفت: امروز ایران اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است و در رشد اقتصادی باید سرمایه و بهره وری را افزایش دهیم. ما از ظرفیت های بیکار اقتصادی استفاده می کنیم و با توسعه اقتصادی باید برای کاهش فقر و افزایش قدرت خرید مردم تلاش کنیم.

مالکی به روند رو به رشد علمی در کشور اشاره کرد و افزود: ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در علم سلول های بنیادی است و نیازی به کشورهای غرب و شرق برای تولید سوخت هسته ای نداریم و با تلاش های صورت گرفته است. ما در حال ساختن نیروگاه هسته ای تماما ایرانی هستیم و به دانش پرتاب ماهواره رسیدیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بر قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی که لرزه بر اندام دشمن می اندازد تاکید کرد و گفت: امروز تحریم ها جایگاهی ندارد و جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته جسورتر و قوی تر حرکت می کند. این باعث می شود که ترس دشمن شود، اما آنها هرگز به جوانانی که به سمت انقلاب اسلامی می روند، حرفی برای گفتن نخواهند داشت.


مسیر نفوذ دشمن را مسدود کنید

وی بر هوشیاری ملت به ویژه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: باید راه های نفوذ دشمن را بشناسیم و آنها را مسدود کنیم.

مالکی خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ رسانه ای و شایعه پراکنی و دروغگویی در فضای مجازی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به دلیل ناآگاهی جوانان، این انقلاب را با مشکل مواجه کند، بنابراین همه باید در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم فعال باشیم تا دشمن پو. بنابراین او به ناامیدی خواهد رسید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در ادامه به نظم نوین جهانی اشاره کرد و گفت: شعار «نه شرقی نه غربی» سرمایه اصلی جمهوری اسلامی ایران برای حرکت به سمت این نظم نوین جهانی است و با این شعار ما بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: امروز شاهد انتقال قدرت از غرب به شرق هستیم و گسترش انقلاب اسلامی با ظهور محورهای مقاومت و بیداری و وجود قدرت های اقتصادی نوظهور در جهان، خود را به عنوان ابرقدرت جهانی

ملکی اضافه کرد: دستاوردهای جوانان ما را وادار می کند که نقش خود را در نظم نوین جهانی به درستی ایفا کنیم و اگر می خواهیم در این نظم جدید حرفی برای گفتن داشته باشیم باید روز به روز قوی تر شویم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی هدف ما را رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: گام دوم انقلاب اسلامی ما را به این سمت خواهد برد و امروز دنیا ایران را به عنوان کشوری مقتدر و اسلامی پذیرفته است. انقلاب جای خود را گرفته است و هر چه قدرتمندتر باشیم، موفق تر خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید