وضعیت اسفبار یمن، افغانستان و برخی کشورهای اسلامی ناشی از زوال وحدت است/ تداوم نظام اسلامی در گرو عمل به منویات رهبری است.


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902846

این مطلب در گفتگو با علمای اهل سنت خراسان شمالی مطرح شده است.

دعوت به وحدت و یگانگی مسلمانان و پرهیز از تفرقه از دستورات قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) و بزرگان دین است. قرآن کریم از مسلمانان به عنوان «امت واحد» یاد می کند و همه مسلمانان را به وحدت و دوری از تفرقه دعوت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، همبستگی شیعه و سنی همواره موجب ترس و وحشت دشمنان اسلام شده است. از این رو، چندین دهه و چند قرن است که دشمنان سعی در ایجاد تفرقه بین این دو گروه داشته اند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده اند.



اما وحدت بی نظیر شیعه و سنی در استان خراسان شمالی را می توان یکی از بارزترین جلوه های تحقق وحدت برشمرد.

این اتحاد بزرگ در حالی شکل گرفت که دشمنان داخل و خارج کشور شیطنت می کردند، اما با همه شیطنت ها و شرارت ها و با وجود تبلیغات دشمنان در داخل و خارج، امروز به فضل الهی اهل سنت و شیعه معاشرت می کنند و با هم تجارت مسالمت آمیز کنید و اجازه ندهید بدکاران با وسوسه های شیطانی خود در این اتحادیه مبارک رخنه کنند و به اصطلاح از آب تیره ماهی بیرون بکشند.


9433a89f 0a31 4887 9970 a1e7ac069a99 خبر خاکستری


وضعیت اسفبار یمن، افغانستان و برخی کشورهای اسلامی به دلیل آسیب به وحدت است

محمد آخوند خادمی امام جمعه قدیم اهل سنت جلگه مانه و سملکان در گفتگو با خبرنگار عصرترک اظهار داشت: قرآن کریم، قبله و وجود پیامبر اکرم (ص) از ویژگی های مشترک گرانقدر است. از اهل سنت و شیعه.

آخوند خادمی تاکید کرد: در قرآن به عنوان کتاب آسمانی همه مسلمانان جهان وحدت یک امر سیاسی و زمانی نیست، بلکه یک واجب دینی است و امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و برادری واقعی نیاز داریم.

وی افزود: تاکید امام راحل و رهبر انقلاب بر مسئله وحدت نشان می دهد که بحث وحدت یک موضوع تاکتیکی نیست بلکه یک اعتقاد واقعی و یک شعار است تا مسلمانان از قیام های دشمنان در امان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز بحث وحدت شیعه و سنی مطرح می شود به این دلیل است که مسلمانان جهان عزت و سربلندی دارند و آواره نیستند.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی است تا یکی از مهم ترین نیازها و دغدغه های امروز جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و جلوگیری از درگیری های داخلی یکی از نیازهای اساسی و همیشگی جامعه اسلامی بود، گفت: اکنون با توجه به شرایط خاص جهان اسلام این نیاز بیش از گذشته احساس می شود چرا که اکنون تکفیری ها و گروه های تروریستی به دلایل و بهانه های مختلف تلاش می کنند وحدت را تضعیف کرده و مسلمانان را علیه یکدیگر قرار دهند.

آخوند خادمی افزود: متأسفانه نقشه های دشمن برای ایجاد جنگ و درگیری در بین مسلمانان در حال حاضر توسط برخی حاکمان مرتجع و مرتبط انجام می شود و وضعیت اسفبار یمن، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی گویای آشکار این مشکلات است. “

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این دشمنان کشور ما را نمی بینند و امروز به این واقعیت رسیده اند که ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و این اغتشاشات نمی تواند مانع پیشرفت کشور شود. لذا همه ما اعم از مسئولین و مردم ایران بیش از هر زمان دیگری باید سخنان امام عزیزمان را جزء سخنان خود قرار دهیم و در مقابل یاغیان بایستیم.


2f74f5a8 a2e7 4b2c 90ea aef8c37482bd خبر خاکستری


تداوم نظام اسلامی در گرو عمل به دستورات هدایت است

رحیم آخوند صمدی، امام اهل سنت یکه سعود راز و جرگلان نیز در گفتگو با خبرنگار عصرترک اظهار داشت: هفته وحدت برای مسلمانان یک موهبت الهی است.

آخوند صمذی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبر دلسوز و خدمتگزار اسلام خدمات شایسته ای به کشور کرده اند و مسلمانان و همه علمای دین وظیفه دارند با اتحاد، همبستگی و روحیه مردمی این عزت و سربلندی کشور را حفظ کنند. امید به آینده جامعه باید حرف بزند و اجازه ندهد چرخش های خطرناک با اختلافات جزئی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: یکی از موهبت هایی که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده، نعمت امنیت و وحدت دل هاست، ما در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب، وحدت عملی در گفتار و عمل داریم.

وی افزود: همچنین نباید فراموش کرد که در این برهه از زمان، تداوم و پایداری نظام اسلامی در گرو حفظ وحدت، یکپارچگی و پیروی از آرمان‌های امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری است.

این آخوند اهل سنت استان گفت: ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت از نعمت های بزرگ خداوند برای ایرانیان است و شکر این نعمت گرانقدر اعتلای آرمان های امام خمینی (ره) و امام خمینی (ره) است. خواسته های راهنمای عالی

وی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که امروز سکان وحدت در جهان اسلام; جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله امام خامنه ای و برخی از حاکمان کشورهای اسلامی تنها در کلام به دنبال وحدت و یگانگی با مسلمانان جهان هستند اما در حقیقت به آغوش دشمنان اسلام پناه می برند و این در حالی است که بسیاری از مسلمانان در اکثر کشورهای جهان بخش‌هایی از جهان در فقر و تنگدستی به سر می‌برند و دارایی‌های مادی و معنوی خود را خرج دشمنان و دشمنان وحدت می‌کنند.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که این تنها ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از ابتدای پیروزی پایه و اساس خود را بر حمایت از مسلمانان مظلوم جهان قرار دادند. ” و از هیچ تلاشی در این راه دست برنداشت.


0bbd3a9e bec8 420c 93f8 25810c5d8d61 خبر خاکستری


اختلاف و تفرقه بین مسلمانان خواسته دشمنان است

عبدالله آخوند امانی مدیر حوزه علمیه اهل سنت دشتک علیا مانه و سملکان در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: ماه ربیع الاول و میلاد حضرت محمد (ص) دعوتی است به بیداری و آزادی و عزت انسانیت را نشان می دهد و باید به آزادی و سعادت دنیا و آخرت برسیم، در پیروی از ندای حضرتش محکم تر باشیم.

آخوند امانی تاکید کرد: حضرت محمد (ص) زنگ خطر و بیانگر کرامت انسانیت است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در راه رسالت الهی و هدایت مردم با مشکلات فراوانی روبه رو شد، اما همچنان برای رضای حق، با بردباری، اراده قوی و با عزم راسخ از همه اصول گرانبها پاسداری کرد. دین اسلام است و اهداف آن را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه بین مسلمانان خواست دشمنان است و آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود یاری می کند، تصریح کرد: اگر همه اقشار در جامعه اسلامی در کنار هم باشند و وحدت و یکپارچگی شکل بگیرد، یقیناً خواست خداوند پیروز خواهد شد. تسکینی خواهد بود.

این آخوند اهل سنت خراسان شمالی گفت: امام راحل همواره در سخنان خود یادآوری می کردند که تا زمانی که کشورهای اسلامی به وحدت نرسند، دور از انتظار نیست که رژیم غاصبی مانند اسرائیل همه کشورهای اسلامی را مانند غده سرطانی تهدید کند و ما باید برای از بین بردن این تومور سرطانی اتحاد داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله در استان خراسان شمالی برادران شیعه و سنی در کنار هم با آرامش و وحدت زندگی می کنند و سالهاست که کوچکترین اختلافی بین ما ایجاد نشده و نخواهد شد. امیدواریم به واسطه این وحدت، انقلاب اسلامی همچنان قدرتمند بوده و به اهداف و آرمان های خود دست یابد.

انتهای پیام/ بهنام وحیدی

دیدگاهتان را بنویسید