سلامتی مردم ایلام زیر چاقوی ذبح غیرقانونی حیوانات است/در صورت سستی نظارت

ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921515

وضعیت کشتار غیرقانونی در استان ایلام غیرقابل تحمل است، لازم و ضروری است که همه متولیان امر به فکر این وضعیت باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار؛ امروزه مصرف گوشت به عنوان منبع پروتئین و فرآورده های گوشتی در سبد غذایی خانوارها محسوب می شود، به ویژه به دلایل مختلف سرانه مصرف گوشت در این استان بیش از سایر نقاط کشور است.

عوامل مختلفی در سلامت گوشت مصرفی خانوارها نقش دارد و برای اطمینان از سلامت و بهداشت گوشت رعایت اصولی اجتناب ناپذیر است زیرا علاوه بر فواید فراوانی که برای گوشت ذکر شد، در صورت سهل انگاری عدم رعایت مسائل بهداشتی در فرآیندهای ساخت و تحویل این محصول از نظر استراتژیک خطر ابتلای افراد به بیماری های مشترک حیوان به انسان یا مسمومیت غذایی دور از انتظار نخواهد بود.

یکی از مواردی که این روزها در سطح مناطق شاهد آن هستیم، ذبح غیرقانونی دام در برخی قصاب ها است که قصابان به دور از چشم بازرسان دامپزشکی دام ها را می کشند، این امر می تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.

همانطور که می دانید یکی از عناصر ظاهری سالم این ماده غذایی تایید یا مهر دامپزشکی است که کشتارهایی که در کشتارگاه انجام می شود دارای این ماده بوده و شهروندان از سلامت گوشت این گونه حیوانات مطمئن هستند.

کشتار غیرقانونی سلامت مردم را به خطر می اندازد

مرادی یکی از شهروندان ایوانی است که در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه این ماده غذایی در طول هفته در سبد غذایی بسیاری از شهروندان قرار دارد، لازم و ضروری است که مردم از قصابانی که ذبح آنها را انجام می دهند خودداری کنند. در کشتارگاه تهیه کنید زیرا به این ترتیب خریدار به گوشت خریداری شده اطمینان کامل دارد.

مرادی بیان کرد: بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و دام وجود دارد که در گوشت ظاهری عینی ندارد و تنها با تشخیص دامپزشک قابل تشخیص است، بنابراین مردم در خرید گوشت توجه ویژه ای داشته باشند.

aa888a75 a305 4d90 be29 de37c974f0c8 خبر خاکستری

وضعیت کشتار غیرقانونی احشام در ایلام خوب نیست

حجت الاسلام بازیار نماینده حقوقی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، گفت: متاسفانه وضعیت کشتار غیرمجاز در استان غیرقابل تحمل است و انبوهی از مراکز گوشت های ناسالم، سلامتی مردم را به سختی در معرض خطر قرار می دهد.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا گوشت قرمز یا سفیدی که به دست مردم می رسد از استانداردهای بهداشتی و تغذیه ای قابل قبولی برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: متأسفانه در شرایط فعلی بسیاری از کشتارگاه های سنتی استان از امکانات کشتار مناسبی برخوردار نیستند و از مدار خارج شده اند.

خجت الاسلام بازیار گفت: متأسفانه تجربه نشان می دهد که جریان هایی فعالیت می کنند که فقط به دنبال منفعت و منفعت شخصی هستند و این افراد و جریانات مانع از رسیدن گوشت مناسب و سالم به دست مردم می شوند و در اینجا با پدیده خطرناک قتل غیرقانونی مواجه هستیم. .

این مقام مسئول ادامه داد: کشتارگاه های استان بیشتر با ظرفیت کم فعال هستند و برخی غیرفعال هستند مانند آبدانان، دره شهر و سرابله در حالی که لازم است این کشتارگاه ها مشکلات خود را حل کرده و وارد چرخه اقتصادی دام در استان شوند. .

حجت الاسلام والمسلمین بازیار تصریح کرد: البته احساس می کنیم سازمان جهاد کشاورزی، معاونت اقتصادی استاندار و همه اعضای کمیته امنیت غذایی استان باید تلاش خود را در این زمینه ادامه دهند تا به نتیجه نهایی برسد. به دست آورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید