سند اعتلای بسیج بر اساس قرآن و معارف ناب اسلامی است


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883125

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در پایان مسابقات قرآن بسیج:

حجت الاسلام محمدی شاهرودی گفت: یکی از تمایزات سازمان بسیج این است که سند اعتلای بسیج که مورد تایید رهبری قرار گرفت بر اساس قرآن و معارف ناب اسلامی است و همه دستگاه ها باید به قرآن توجه کنند. به عنوان یک اصل اساسی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدی شاهرودی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم، اظهار داشت: فرمود: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در بیانات خود نکات مهمی در مورد قرآن داشت. در ادامه به برخی از نکات او خواهم پرداخت. اولین نکته ای که حضرت علی (ع) از حکومت اسلامی خواست، فراهم آوردن بستر آموزش قرآن در کشور و سرزمین بود.


سند اعتلای بسیج بر اساس قرآن و معارف ناب اسلامی است

حجت الاسلام محمدی شاهرودی افزود: دومین نکته مورد تاکید حضرت امیرالمومنین علی (ع) فهم قرآن و کلام الله مجید و نشاط انسان در فهم قرآن است.

وی در ادامه افزود: نکته سوم تلاوت با صدای دلنشین و زیبا است و مهم ترین نکته پیروی از آیات قرآن است و باید زندگی خود را در سایه قرآن شکل دهیم.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به اینکه عده ای به قرآن اعتقاد دارند اما آن را به عنوان قانون و نقشه حیات و اداره کشور نمی پذیرند افزود: قرآن خانه ای است که هرگز فرو نمی ریزد. . در جامعه اسلامی تا زمانی که به قرآن عمل می کردیم به موفقیت می رسیدیم و عدم موفقیت ما در برخی امور به دلیل عدم رعایت قرآن و اسلام بود.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با تاکید بر اینکه دو عامل حیات قرآن و ولایت است، افزود: یکی از وجه تمایز سازمان بسیج این است که سند ارتقای بسیج که مورد تایید رهبری است بر اساس قرآن و معارف ناب اسلامی و همه نهادها باید از قرآن به عنوان یک اصل اساسی رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید