سهم دولت در خزانه کشاورزی بسیار ناچیز است و به موقع تامین نمی شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین و عضو کمیته کشاورزی شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با تاکید بر لزوم پوشش بیمه ای در بخش کشاورزی تصریح کرد: اگرچه محصولات کشاورزی در موقعیت استراتژیک قرار دارند و امنیت غذایی کشور با امنیت ملی گره خورده است، اما به دلیل ریسک بالای بخش کشاورزی، هیچ شرکت بیمه ای غیردولتی وجود ندارد. حاضر به ورود به این حوزه است.

وی افزود: نظر شرکت های بیمه این است که بازگشت سرمایه از طریق حق بیمه پرداختی طرف مقابل ممکن است درآمد لازم را برای این شرکت ها به همراه نداشته باشد.

نظری اذعان داشت: در حال حاضر صندوق بیمه محصولات کشاورزی شکلی از صندوق ثروت دولتی است که دولت بخشی از اعتبار را تامین می کند و درصدی از بیمه گذاران دریافت می کند اما در عین حال سهم دولت و توزیع این اعتبار به صندوق تامین مالی بسیار ناچیز است و ممکن است آنچه مصوب می شود به موقع تامین نشود.

نماینده مردم خمین ادامه داد: از طرفی کشاورزان می بینند که برای دریافت خسارت با چالش ها و تاخیرهای چند ماهه مواجه هستند، بنابراین دلیل بی اعتمادی بخش کشاورزی به صنعت بیمه است.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اگر قرار باشد صنعت بیمه جایگاه خود را در بخش کشاورزی پیدا کند و شرایط امیدوارکننده ای را برای تولیدکنندگان این بخش فراهم کند، چاره ای جز تصویب اعتبارات خوب از سوی دولت نیست. بودجه.” و در بحث توزیع.» باید به موقع عمل کند.

نظری خاطرنشان کرد: در این راستا طرحی از سوی کمیسیون و صندوق بیمه کشاورزی تدوین شده که در کمیسیون در حال پیگیری است و از این طریق امیدواریم دغدغه های فعلی در حوزه بیمه کشاورزی که باعث دلسردی کشاورزان شده و بی اعتمادی به این بخش به نوعی جبران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید