سهم ناچیز تامین مالی بازار سرمایه از بخش واقعی کشور


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913419

حسین صلاح ورزی گفت: نگاهی گذرا به آمار بازار سرمایه نشان می دهد که تقریبا تامین مالی بازار سرمایه از بخش واقعی کشور بسیار کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، حسین صلاح ورزی امروز پنجشنبه در همایش منطقه ای تامین مالی غرب کشور که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فضای کسب و کار در کشور در پنج سال اخیر به صورت فصلی و منظم رعایت شده است و در 18 فصل گذشته، یکی از سه مانع اصلی کسب و کار، مشکل تامین مالی است.

نایب رئیس اتاق ایران افزود: بررسی سریع آمارهای بازار سرمایه نشان می دهد که اگر دولت، نهادهای عمومی و شهرداری ها را کنار بگذاریم، تامین مالی بازار سرمایه از بخش واقعی کشور بسیار ناچیز است. مسئول بازار سرمایه علاقه مند به تامین حداکثری بودجه برای توسعه اقتصادی کشور است.

وی گفت: یکی از دلایلی که ما آن سرمایه را تامین نمی کنیم و شرکت ها از بازار سرمایه استفاده نمی کنند این است که یکی از ویژگی های بورس و بازار سرمایه شفافیت کامل است و به طور سنتی ما یک فضای مناسب برای شفافیت کامل در شرکت ها و تاکنون هیچ تاییدی برای حضور در بازار سرمایه نداشته اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت ها از لحاظ آگاهی و دانش از تجهیز کافی برخوردار نیستند، ادامه داد: قوانین متعدد، تورم مقررات و تصمیم گیری های متعدد در زمینه تامین مالی آسان شرکت ها از بازار سرمایه نیز از موانع جدی است.

صلاح ورزی خاطرنشان کرد: علاوه بر اراده ای که در سازمان بورس و بازار سرمایه وجود دارد و اقداماتی که تاکنون از جمله تسریع در پذیرش شرکت ها و… انجام شده است، باید اطلاعات کافی به شرکت ها ارائه شود و وجود داشته باشد. نیاز به بازنگری است برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه مفاد وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید