بازار سرمایه باید یکی از امن ترین بخش ها برای سرمایه گذاری در کشور باشد


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811727

معاون اول رئیس جمهور گفت: آغاز روند احیاء راه میانبری برای دستیابی به اهدافی چون رشد اقتصادی 8 درصدی، مدیریت نقدینگی و تمرکز بر توسعه تولید و صادرات خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) در نشست نهضت احیای واحدهای اقتصادی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای واحدهای اقتصادی گفت: تولیدی و اقتصادی. واحدها طراحی مدل های تامین مالی هستند که می توانند در این زمینه با استفاده از مدل های موجود و همچنین مدل های جدید مورد استفاده قرار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت بازار سرمایه و بورس گفت: متأسفانه به دلیل برخی سیاست های غلط اجرا شده در سال های اخیر شاهد مشکلاتی در بورس هستیم در حالی که بورس و بازار سرمایه باید یکی از امن ترین بخش های سرمایه گذاری در کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تغییراتی در بورس ایجاد شود تا بتوان از این بازار مهم برای احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی استفاده کرد، افزود: مشارکت صندوق های بین المللی، تامین مالی خارجی و استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز می تواند نقش موثری داشته باشد. . بازی در پیشبرد طرح های جنبش احیا.

این مخبر با تاکید بر لزوم اولویت بندی دقیق در برنامه های نهضت برای احیای واحدهای اقتصادی خاطرنشان کرد: اولویت باید با شرکت هایی باشد که ارزش افزوده برای سرمایه گذاران و توسعه صادرات به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم نخبگان و شرکت های دانش بنیان، به بازدیدهای اخیر خود از برخی از نمایشگاه های محصولات دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: این نمایشگاه ها طرح ها و برنامه هایی را ارائه کردند که هر کدام می تواند زمینه را برای ایجاد تحولات اساسی در عرصه صنعت ایجاد کند. اقتصاد کشور

معاون اول رئیس جمهور از دست اندرکاران نهضت احیا خواست در تدوین طرح های احیا هدف مشخصی را دنبال کرده و طرح احیاء سال 1401 شامل تعداد واحدهای احیا و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز را تعیین کنند.

این مخبر افزود: در صورتی که برنامه های نهضت احیا بتواند به اهداف مورد نظر منتهی شود، الگوی مناسبی برای تکمیل طرح های نیمه تمام کشور ایجاد می شود و بر اساس تجربه در این زمینه، طرح های نیمه تمام کشور نیز می تواند با این مدل استفاده شود.

وی افزود: شخصاً آمادگی دارم یکی از این واحدها را در نقاط مختلف کشور راه اندازی کنم تا در اسرع وقت شاهد تغییر اساسی در شاخص های کلان اقتصادی باشیم.

در این نشست دکتر سید امیرحسین مدنی نماینده معاون اول رئیس جمهور در راه اندازی و مدیریت نهضت نوسازی گزارشی از توسعه برنامه های احیاء ارائه کرد و گفت: این برنامه ها در سه بخش جبهه های عملیاتی، سیستم نگهداری و تعمیرات تقسیم می شوند. و الزامات برای نیازها تشکیل شده است.

وی در ادامه به تشریح هر یک از این بخش ها پرداخت و گفت: جبهه های عملیاتی به دنبال روش های تامین منابع مالی است که ابزارهای مالی شرکت ها را توسعه و تنوع می بخشد، احیا از طریق تفاهم نامه سازمان ها، پارک های فناوری و احیا با توسعه مدل های همکاری با احیاگرها از جمله این روش ها هستند.

نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی به تشریح جزئیات نظام حمایتی و الزامات اجرای برنامه های جنبش احیا پرداخت و پیشنهاداتی را برای تسریع در روند اجرا و رفع موانع ارائه کرد. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید