سه هزار روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تاکنون ۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.


به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به مجتمع درپهن میناب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز  اظهار کرد: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، به آب شرب و کشاورزی روستایی اهتمام ویژه‌ای ورزیده شده است.

وی افزود: در سال گذشته، قرارداد ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با هیأت وزیر نیرو به منظور آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب با از نعمت آب شرب پایدار برخوردار نبودند امضا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه گفت: در طی مدت کوتاه یک سال و نیم که از انعقاد این قرارداد می‌گذرد آبرسانی به حدود سه هزار روستا انجام شده که این اقدام در بین اقدامات پروژه‌های کوچک روستایی و پراکنده در سطح کشور در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.

سردار زهرایی با تأکید بر اینکه نهضت آبرسانی به روستا ادامه خواهد داشت تا شاهد وجود هیچ روستای فاقد آب شرب نباشیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده مرحله دوم آبرسانی به روستاها که قرارداد منعقد نشده بود انجام شود لذا برخی استان‌ها، قرارداد منعقد و به مرکز ارسال کرده‌اند که به دنبال تأمین منابع هستیم و کار ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پراکندگی روستاهای استان هرمزگان اذعان داشت: بیش از دو هزار روستای پراکنده در سطح استان هرمزگان وجود دارد که فواصل دور و عدم دسترسی و همچنین مشکلات جاده بین روستایی و آب شرب و همچنین آب کشاورزی و سیلاب‌های روان ناشی از نزولات آسمانی، اهمیت و ضرورت کار را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان داشت: هم باید به طور ویژه به آب شرب روستایی استان هرمزگان بپردازیم و هم طرح آبخیز تا جالیز استان، که امروز با استاندار هرمزگان صحبت شد و قرارداد امضا خواهد شد تا بتوانیم مشابه سایر استان‌ها که کار آبرسانی آغاز شده است را در استان هرمزگان نیز کار به پیش برود.

سردار زهرایی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: معظم له درخصوص این جزیره تذکر دادند و اهمیت آن را تصریح فرمودند لذا سپاه و بسیج سازندگی استان هرمزگان به دنبال ایجاد اشتغال است و زیرساخت‌ها در حد توان انجام دهد، تفاهم‌نامه‌ای هم با استاندار هرمزگان نوشته شده که امضا خواهد شد که به موجب آن، استانداری به کمک دستگاه‌های اجرایی و نهادها بیاید.

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، خیرین، گروه‌های جهادی و… که می‌توانند برای احیا و به‌روز رسانی، توسعه و پیشرفت جزیره هرمز اقدام کند کوتاهی نکنند چرا که این مهم، فرمان ولی امر مسلمین است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید