سه وزارتخانه دولتی با افزایش حقوق بازنشستگان مخالف هستند

سه وزارتخانه دولتی با افزایش حقوق بازنشستگان مخالف هستند

جلسه “مشاوره قانون کار و تامین اجتماعی” خانه کارگر جمهوری اسلامی با حضور محسن بیل مکانیکی و پاسخگویی به سوالات مردم به صورت زنده در اینستاگرام برگزار شد.

حقوق توافقی دروغ بزرگی است

در ابتدای این جلسه محسن بهاگری نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در پاسخ به سوال حاضرین گفت: مابه التفاوت پرداخت نشده را از صندوق تامین اجتماعی دریافت کنید.

وی در پاسخ به سوال کارگری که پس از حادثه دچار حادثه شده و کار سخت و زیان آور انجام داده است، گفت: طبق قانون کارفرما نباید از افراد آسیب دیده و معلول در مشاغل سنگین و زیان آور استفاده کند. مگر اینکه اداره کار یا دیوان عدالت در مورد آنها تصمیم دیگری بگیرد.

نایب رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در خصوص مرخصی ماهانه پرستارانی که به صورت شبانه روزی کار می کنند، گفت: مرخصی این افراد و همچنین سایر کارگران دو روز و نیم در ماه است. و هیچ تفاوت قانونی ندارد.

باقری در پاسخ به سوال دیگری درباره حقوق توافقی گفت: حقوق توافقی دروغ بزرگی است. حداقل دستمزد یک راه حل سه جانبه است که با دستمزد توافقی بسیار متفاوت است. در مورد حقوق توافقی، این کارفرماست که رقم نهایی را به نفع خود تعیین می کند.

وی با استناد به مطالعه مرکز پژوهش های مجلس گفت: طبق بررسی مرکز پژوهش های مجلس، حقوق توافقی منجر به بهره برداری مضاعف می شود و این موضوع از نظر اقتصادی ثابت شده است. پیشینه تاریخی دستمزدها و قراردادهای منطقه ای بین سال های 1346 تا 1356 باعث مهاجرت گسترده کارگران شهری به تهران و افزایش زاغه ها و حومه ها شد و بحران های اجتماعی زیادی را به دنبال داشت.

ادعای افزایش 10 درصدی حقوق نه زیبنده شهرداری است و نه دولت

این فعال کارگری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بازنشستگی زنان زحمتکش و قانون به مدت 20 سال خدمت در سن 42 سالگی گفت: در صورتی که شرکت مشمول شاغلین سنگین و زیان آور باشد و به صورت گروهی ثبت شود. می توان از شرکت پس از تایید موارد سخت و زیان آور در اداره و ارسال تاییدیه به تامین اجتماعی از حق خود استفاده کرد که در این صورت در صورت عدم تایید تامین اجتماعی باید به اداری شکایت کند. دادگاه.

حفاری در مورد مرخصی زایمان نیز یادآور شد: در مدت مرخصی زایمان به دلیل نداشتن حقوق و بیمه تامین اجتماعی در تقویم ماهیانه بیمه لحاظ نمی شود. بنابراین حقوق و بیمه این افراد کمتر محاسبه می شود مگر اینکه افراد حداقل دستمزد و نه متوسط ​​حقوق باشند که در این صورت کاهش درآمد حاصل نمی شود و سازمان تامین اجتماعی مابه التفاوت حداقل آن را اصلاح می کند. دستمزد

وی در پاسخ به سوالی درباره اضافه کار غیرقانونی گفت: در روزهای جمعه، تعطیلات و اضافه کاری 40 درصد از این کارگران بیش از حد معمول دریافت می کنند.

یکی از اعضای هیأت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران با اشاره به تصمیم کارکنان دولت و افزایش 10 درصدی حقوق، آن را غیرقانونی دانست و گفت: باید در دیوان عدالت اداری شکایت شود. نه دولت و به نظر می رسد این موضوع باعث نگرانی عمومی می شود که افزایش 38 درصدی برای این افراد در نظر گرفته نشده است.

حفاری در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت مستمری سربازی در صورت بیکاری و نبود بیمه و بازنشستگی بازماندگان گفت: بازماندگان و فرزندان در صورت عدم مشمولیت بیمه و بازنشستگی با پیگیری صندوق سربازی می توانند حقوق خود را تثبیت کنند.

زنان مجاز به انجام کارهای سخت و زیان آور نیستند

بیل مکانیکی در پاسخ به سوال دیگری درباره قانون تامین اجتماعی و مستمری بگیران گفت: قانون تامین اجتماعی در حوزه بازنشستگی صراحت بیشتری نسبت به قانون کار کارمندان دارد و حداقل حداقل معیشت بازنشستگان را به طور دقیق مشخص می کند. و هیات امنای صندوق تامین اجتماعی باید. این حوزه باید توجه و پیگیری لازم را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عنوان شغل و بحث عنوان در شناسایی مصادیق کارهای سخت و زیان آور خاطرنشان کرد: کارگرانی که شغل آنها مشمول کار سخت و زیان آور نیست باید با کمیته مشاغل سخت و زیان آور تماس بگیرند. کار می کنند و اگر سوال دیگری در این زمینه دارند می توانند به صورت حضوری به منزل کارگر در خیابان ابوریحان تهران مراجعه و مشکلات خود را مطرح کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی کار تهران در پاسخ به سوالی درباره حضور کارگران زن در کشتارگاه های طیور و بیمه 10 روزه آنها گفت: اداره کار منطقه برای این امر.

باقری در پاسخ به راننده کامیون که آیا باقری مشمول بیمه آنها است یا خیر، پاسخ داد: دو سال است که یارانه دولتی در این حوزه کاهش یافته و رانندگان باید تمام حق بیمه را خودشان پرداخت کنند و اکنون مشمول بیمه هستند. یارانه در این زمینه پرداخت شود.

نگرانی ما مخالفت با تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان است

پس از این نشست مجازی، حسن صادقی، رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری درباره افزایش مستمری ها گفت: وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز دفاع خوبی از افزایش حقوق بازنشستگان انجام داد. در کابینه ما هم مثل این آقایان خوشبین هستیم، اما بازنشستگان انتظار دارند که اتحادیه ایثارگران ادامه داشته باشد و ما هر کاری که بتوانیم برای این کار انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان در این شرایط حساس کشور تمایلی به اعتراض دسته جمعی ندارند، گفت: دولت نباید نگران کسری بودجه در این زمینه باشد، زیرا مبلغ مشخصی نصیب کسانی نمی شود که می خواهند در تورم موثر باشند. افزایش حقوق بازنشستگی این طرح یارانه ای بود که اثر تورمی خود را بر اقتصاد نشان داد و مقصر تورم خود دولت بود.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه منابع افزایش حقوق بازنشستگان در قانون پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: ما نگران عدم موافقت با مصوبه افزایش مستمری هستیم و سه وزارتخانه در دولت مخالف این اقدام هستند که باید در این زمینه کاهش یابد. “

ما نباید وضعیت کارکنان دولت را با مستمری بگیران تامین اجتماعی اشتباه بگیریم

صادقی با بیان اینکه دولت تاکنون تنها افزایش 10 درصدی را برای کارکنان خود اعمال کرده است، افزود: به نسبت این کارکنان و کارکنان دولت قطعا بیش از 38 درصد از میزان مورد نیاز را در اواسط امسال دریافت خواهند کرد و منابع آن نیز می باشد. در بودجه، بنابراین نباید وضعیت کارکنان دولت را با مستمری بگیران تامین اجتماعی اشتباه گرفت و ارتباط این دو موضوع فرار است.

وی افزود: امیدواریم دولت در این زمینه عاقلانه عمل کند و تلاش کند بازنشستگانی که از انقلاب جان سالم به در بردند و در جنگ و هزاران اتفاق دیگر شرکت کردند در راستای ارزش های نظام باشند.

دیدگاهتان را بنویسید