سه ویژگی کلیدی Omicron شناسایی شده است

سه ویژگی کلیدی Omicron شناسایی شده است

روز جدید به گفته یک محقق آفریقای جنوبی، داده های اولیه نشان می دهد که سویه omicron ویروس تاج به شدت منتقل می شود.

پروفسور ویلم هانکوم، مدیر موسسه آفریقایی تحقیقات سلامت در آفریقای جنوبی گفت: خطر عود کمتر از یک درصد است و معمولاً منجر به بیماری خفیف تری می شود.

او گفت: «سه موردی که در هفته گذشته درباره این جنبه نمی دانستیم شناسایی شده است. اولین مورد این است که ویروس به سرعت در آفریقای جنوبی در حال گسترش است. بروز عفونت در این سویه بسیار سریعتر از موج های قبلی اپیدمی با سویه های دیگر است. بنابراین به نظر می رسد که Emicron به راحتی قابل گسترش است. تقریباً تمام مواردی که امروزه در آفریقای جنوبی گزارش شده است، سویه های Omicron هستند.

دومین ویژگی این ویروس عفونت مجدد است. نباید فراموش کرد که خطر عود بعد از کووید حدود یک درصد یا حتی کمتر است.

مورد سوم مربوط به موارد بالینی و شدت بیماری است.

هانکوم افزود: شواهد نشان می دهد که این بیماری ممکن است در افراد جوان و همچنین افرادی که واکسینه نشده اند بیشتر باشد و به طور کلی بیماری خفیف تری به نظر می رسد، اما همچنان می خواهم بگویم که باید مراقب باشیم. “اینها نتایج روزهای اول است. با این حال، آخرین آمار آژانس بیمه سلامت بریتانیا (HSA) نشان می دهد که تا روز شنبه 26 مورد Omicron دیگر در بریتانیا گزارش شده است که مجموع موارد را تا کنون به 160 رسانده است.

این روز شنبه اعلام شد: همه مسافرانی که به بریتانیا می‌رسند باید از ترس شیوع Omicron تست کووید را پشت سر بگذارند.

وزرای بریتانیا گفتند که این اقدامات پس از داده های جدید که نشان دهنده افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس جدید مربوط به سفر به خارج از کشور است، اجرا شده است.

به گفته آنها این اقدام موقتی است.

دیدگاهتان را بنویسید