سوختن سوخت در نیروگاه شازند/اراکیها در انتظار آلودگی بیشتر

سوختن سوخت در نیروگاه شازند/اراکیها در انتظار آلودگی بیشتر

شرکت گاز مرکزی و توزیع برق حرارتی شازند در بیانیه‌ای مشترک ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل شروع استفاده از نفت کوره، قول دادند تمام تلاش خود را برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه و کاهش دوره مصرف نفت کوره به کار گیرند.

در این پیام آمده است: به اطلاع مردم شریف استان مرکزی رسیده است که در حال حاضر با توجه به شروع فصل سرما و برودت هوا چالش اصلی صنعت برق تامین سوخت نیروگاه ها می باشد. جلوگیری از تعمیق عدم تعادل برق و شبکه گاز برای چندین سال و حفظ پایداری شبکه در مناطق مختلف کشور.

پیام زیر است؛ تلاش مسئولان استان (مرکزی) از ابتدای سال جاری برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی شازند، علیرغم افزایش مصرف گاز در کشور، مانع از مصرف سوخت دوم بیش از یک سال شده است. ماه نسبت به سال گذشته همانند همان زمان به منظور کاهش مصرف سوخت با تصمیمات اتخاذ شده واحدی از این کارخانه با 25 درصد ظرفیت تولید تا پایان سال متوقف شد.

در جای دیگر این پیام آمده است؛ متأسفانه در روزهای اخیر به دلیل برودت هوا و به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی، تامین کامل سوخت گاز نیروگاه‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده برای نیروگاه‌ها میسر نشد. سوخت گاز نیروگاه های کشور، نیروگاه شازند نیز مجبور به تامین برق شد و با حفظ پایداری شبکه مجبور به استفاده از سوخت دوم (گازوئیل) در روزهای آینده خواهد شد.

این پیام اضافه شد وی ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان مرکزی به ویژه شهروندان اراک و شازند، از تلاش حداکثری مسئولان استانی برای تامین سوخت گاز طبیعی و کاهش مدت زمان مصرف سوخت ثانویه خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا