سود تجارت کالاهای اساسی به صفر رسید/ این اقدام با هدف حمایت از معیشت مردم است


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837768

سخنگوی گمرک در خصوص تصویب کاهش سود بازرگانی کالا در هیئت وزیران گفت: این نرخ سود در برخی اقلام کلیدی مانند روغن و آرد به صفر رسید و در برخی دیگر شاهد کاهش نرخ سود هستیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید روح الله لطیفی در گفت و گو با بیان اینکه این مصوبه هنوز به طور کامل به گمرک ابلاغ نشده است، گفت: با اجرای این مصوبه تمامی کالاهایی که مواد اولیه تولید هستند و در چرخه کالاهای اساسی مورد استفاده قرار می گیرند از جمله در ادامه سود را کاهش می دهند. تجاری می شوند.

لطیفی با تاکید بر اینکه سود تجارت کالاهای غیرضروری و لوکس کاهش یا کاهش نداشته است، گفت: بر اساس این مصوبه در هیات وزیران، کالاهای اساسی در راستای وعده های دولت کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه با حذف 4 هزار و 200 تن، سود تجارت 23 هزار تن برآورد می شود، تاکید کرد: با رقم جدید، سود بازرگانی با نرخ محاسبه شده افزایش می یابد که کاهش تعرفه های مصوب دولت محسوس تر خواهد بود. نباش

سخنگوی گمرک تصریح کرد: در قانون 1401 محاسبه 4200 تن از تعرفه گمرکی حذف شده و اکنون اعمال آن طبق قانون در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مصوبه دولت از ابتدای سال جاری اجرایی شده و گمرک و دستگاه های مرتبط را موظف کرده است، گفت: کاهش سود بازرگانی با نرخ های محاسباتی توسط دولت گزارش شده و کاهش یافته است تا به مردم آسیبی وارد نشود.

به گزارش ایرنا، هیات وزیران در جلسه 15 و 1 فروردین 1401 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- اصلاحات تعرفه (440) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح ردیف تعرفه و مفاد تبصره های ذیل برخی از فصول برخی از فصول کتاب. ضوابط صادرات و واردات تشریح شده در جدول پیوست شماره (1) این تصویب نامه که توسط هیأت وزیران تعیین می شود.

۲- بر اساس بند (ه) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، طبقات سود بازرگانی کلیه کالاها به دنبال اعمال اصلاحات بند (۱) این مصوبه تغییر یافت.

تبصره- استثنائات بند (2) این تصمیم با شرح ردیف تعرفه مندرج در جدول پیوست (2) این تصمیم که به تأیید مهر هیأت وزیران می رسد تعیین می شود.

3- تعداد و شرح ردیف های تعرفه مندرج در فهرست پیوست بندهای (1) و (2) این مصوبه، مطابق با مصوبه 20 اسفند 1400 موضوع سامانه هماهنگ، توضیحات و کدگذاری کالا به روز می شود. .

4- سود بازرگانی دانه های روغنی و دانه های روغنی در سال 1401 صفر درصد تعیین شد که فهرست تعرفه این بند توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تهیه و به گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارش می شود. اعمال این بند از لحظه اعلام کارخانه تنظیم بازار خواهد بود.

5. این تصویب نامه به استثنای بند (4) از اول آوریل 1401 لازم الاجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید