سود دریافتی از تسهیلات بالاتر از نرخ سود مصوب هیات پولی بازپرداخت می شود

زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795680

وزیر اقتصاد گفت: هرگونه وصول سود تسهیلات بالاتر از مصوبه شورای پول در تمامی بانک های دولتی باید متوقف شود.بازیافت سود بیش از نرخ مصوب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه دیدار با مدیران عامل بانک ها در وزارت اقتصاد گفت: متاسفانه موانع موجود اجازه استفاده از تسهیلات اشتغال را نمی دهد. در همین راستا از مدیران عامل بانک های دولتی خواسته شد تا به سرعت عقب ماندگی ماه های اخیر را جبران کنند.

وی افزود: یکی از تعهدات مهم وزارت اقتصاد این بود که از محوریت وثیقه و ضامن به سمت اعتباربخشی حرکت کند. هماهنگی های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و هفته آینده آخرین اخبار را اعلام خواهیم کرد.

هندوزی گفت: در حوزه فعالیت های تولیدی مقرر شد تا انواع سود در تسهیلات بالاتر از مصوبه شورای پول در تمامی بانک های دولتی متوقف شود. همچنین هر آنچه مربوط به گذشته بود، بانک های دولتی موظف شدند آن ها را به تسهیلات وام گیرندگان برگردانند.

وی گفت: به عبارتی اگر درصد مصوب شورای پول از هر عددی که در سال های گذشته و 1400 بوده و بانک های دولتی به طرق مختلف مستلزم افزایش نرخ سود باشند، فعالان اقتصادی می توانند از فردا دی ماه به بانک ها مراجعه کنند. 28 برای تعدیل قرارداد آنها منعقد می شود و بانک ها باید مبالغی را که بالاتر از نرخ مصوب بوده است عودت دهند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در کنار شبکه بانکی، بازرسی بانکی و بانک مرکزی که به طور سنتی باید اجرای مصوبات را کنترل کنند، به طور ویژه سامانه نظارت عمومی وزارت اقتصاد و مردم دنیا را فعال کرده ایم. کشور می تواند از این سایت بازدید کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید