سونامی Omicron در ایران دستورالعمل برای کلیه مراکز درمانی تهیه کنید

سونامی Omicron در ایران دستورالعمل برای کلیه مراکز درمانی تهیه کنید

روز جدید : در جلسه امروز روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد که تمامی مراکز درمانی باید به آمادگی صددرصدی برسند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه نشست روسای دانشگاه علوم پزشکی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز سومین نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی را داشتیم و در این جلسه اعلام کردیم. ما 100 درصد آمادگی داریم، امیدواریم نیازی به مراجعه مردم به بیمارستان نباشد، اما به هر حال این وظیفه وزارت بهداشت است که آمادگی داشته باشد و اولویت خدمات ما درمان بیماران با امیکرون است.

وی گفت: طبق آمار امروز حدود 35 هزار بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و در یک هفته تعداد مراجعین ما چندین برابر شده است.

وی افزود: امروز به رکورد 132 میلیون دوز واکسن در سراسر کشور رسیدیم. در حال حاضر حدود 90 درصد از گروه هدف یک دوز واکسن، حدود 80 درصد از هر دو دوز واکسن و 25 درصد از گروه هدف ما نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند. باید تسریع شود. شیوع ویروس اومیکرون در اوایل دسامبر رخ داد و ظرف دو ماه در سراسر جهان گسترش یافت. Omicron به سرعت در حال گسترش است و می تواند به سرعت گسترش یابد و ما بارها هشدار داده ایم که این موج در کشور ما نیز رخ خواهد داد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: هدف اصلی وزارت بهداشت افزایش مقاومت مردم در برابر این ویروس بود، بنابراین در مصاحبه های مختلف گفتیم که مردم برای افزایش تاب آوری بدنی برای تکمیل واکسیناسیون خود مراجعه کنند. ما هنوز این درخواست را داریم، مخصوصا برای نوبت سوم. تزریق دوز سوم ممکن است به خوبی از ایجاد سویه های جدید، تشدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر جلوگیری کند. مراکز واکسیناسیون همچنان از مردم برای تزریق نوبت سوم استقبال می کنند، بنابراین تا زمانی که بیماری به اوج خود نرسد بهتر است مردم این کار را انجام دهند.

وی گفت: تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزایش یافته است. متأسفانه تصور این است که omicron خیلی مهم نیست و خیلی سنگین نیست، بنابراین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و تنها 50 درصد با پروتکل ها انطباق داریم. استفاده از ماسک مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند و از همه اقوام می‌خواهیم هنگام هجوم ویروس، ماسک را جدی بگیرند. رعایت فاصله ها نیز بسیار مهم است. افرادی که در صورت قرار گرفتن در یک گروه آلوده می شوند، همه را آلوده می کنند، به خصوص در جمع های خانوادگی، جایی که معمولاً ماسک ها برداشته می شود. بنابراین درخواست ما این است که در روزهای آینده تجمعات خانوادگی به حداقل برسد و در صورت امکان فعلاً افراد اجتماعات خانوادگی نداشته باشند زیرا یک نفر در خانواده می تواند همه افراد به خصوص سالمندان، بیماران و … را مبتلا کند. . متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا.

عین اللهی با تاکید بر اینکه موضوع خودمراقبتی در پیشگیری از کرونا بسیار مهم است، گفت: این موضوع خارج از اراده وزارت بهداشت است و تنها به تصمیم مردم مربوط می شود. همه افراد را می توان به عنوان یک کارمند بهداشتی در نظر گرفت و از خود و خانواده خود مراقبت کرد. “نکته مهم دیگر این است که اکثر افرادی که در بیمارستان بستری می شوند یا در بخش مراقبت های ویژه هستند افرادی هستند که واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند. بنابراین کمبود واکسن می تواند باعث ایجاد این بیماری شود. بیماری بدتر

دیدگاهتان را بنویسید