سویا از التهاب راه هوایی در آسم جلوگیری می کند

ساعت: 04:30
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780868

محققان در یک مدل حیوانی نشان داده اند که ImmuBalance، یک محصول تخمیر شده سویا، در توقف التهاب راه های هوایی ناشی از آسم موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ساینس دیلی، نتایج نشان می‌دهد که محصول سویا حضور ائوزینوفیل‌ها را در مایع لاواژ برونکوآلوئولار کاهش می‌دهد، تولید مخاط را در ریه‌ها کاهش می‌دهد و پروتئین‌هایی که باعث التهاب ائوزینوفیلیک می‌شوند را متوقف می‌کند.

آسم برونش مزمن به دلیل التهاب مزمن مجاری تنفسی علائمی مانند خس خس سینه و سرفه ایجاد می کند، اما درمان اساسی برای آن وجود ندارد. یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک محصول تخمیر شده سویا به نام ImmuBalance التهاب راه هوایی را در مدل های حیوانی مبتلا به آسم متوقف می کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اوزاکا سیتی در ژاپن دریافتند که در گروهی از موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آسم که تحت درمان با ImmuBalance قرار گرفتند، گلبول‌های سفید خون مرتبط با آسم به نام ائوزینوفیل به میزان قابل‌توجهی در مایع لاواژ برونکوآلوئولار (BALF) کاهش یافت. این تیم علاوه بر کاهش التهاب و مخاط اطراف برونش ها، سرکوب پروتئین هایی را که باعث التهاب ائوزینوفیلیک می شوند نیز کشف کردند.

هیداکی کادوتانی، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: «ارتباط بین مصرف سویا و بیماری‌های آلرژیک از نظر اپیدمیولوژیک در گذشته گزارش شده است.

محققان می گویند: «عدم تعادل در میکروبیوم های روده گزارش شده است که در سیستم ایمنی و ایجاد بیماری های آلرژیک دخیل است و فیبرهای تخمیری رژیم غذایی، مانند آنهایی که در سویا یافت می شود، ممکن است تأثیر مفیدی بر تست های آسم آلرژیک داشته باشد.

در این مطالعه، اثرات چنین عدم تعادلی بر آسم با دادن غذای غنی شده با ImmuBalance به موش های مبتلا به آسم بررسی شد. در گروه ImmuBalance، تعداد ائوزینوفیل ها در BALF به طور قابل توجهی کاهش یافت و التهاب اطراف برونش ها و تولید مخاط در غشای راه هوایی متوقف شد.

محققان معتقدند مصرف فرآورده های تخمیر شده سویا باید به عنوان راهی برای مقابله با عوارض جانبی آسم توصیه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید