سکوت و بی تفاوتی در برابر فساد هزینه های دستگاه را بیشتر می کند


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878755

محمدصادق اکبری با بیان اینکه سکوت و بی توجهی به فساد هزینه های بیشتری را به همه دستگاه ها تحمیل می کند، گفت: اگر در مواقع لزوم با اقدامات پیشگیرانه از فساد جلوگیری شود هزینه کمتری خواهد داشت. هر چه سکوت و اختصار بیشتر باشد، پول بیشتری باید صرف مبارزه با فساد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری امشب در نشست صمیمانه با مدیران سازمان های مردم نهاد و ناظران مردمی پیشگیری از وقوع جرم در مازندران با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه ایفا کنند، گفت: نمی توان همه مشکلات را از طریق اطلاع رسانی کرد. منابع رسمی و در بسیاری از موارد گزارش‌های ناظران و سازمان‌های غیردولتی مبنای آغاز تحقیقات ما است و در سال گذشته 789 هشدار از 5339 ناظر در استان دریافت کردیم.

وی خواستار حضور پررنگ و ارتباط بیشتر سازمان های مردم نهاد و قوه قضائیه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شد و افزود: قوه قضائیه به ویژه معاونت پیشگیری آمادگی لازم برای ارتباط بهینه و عملی با حضور سازمان های مردم نهاد را دارد.

رئیس قاضی مازندران گفت: بسیاری از سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و اگر از ظرفیت آنها به درستی استفاده شود شاهد تحول بزرگی در استان خواهیم بود.

مقام ارشد قضایی استان افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و طرح تحول و تاکید ریاست محترم قوه قضائیه، مبارزه با فساد و رفع زمینه ها و گلوگاه های فساد یکی از رسالت های مهم همه دستگاه های قضایی و قضایی است. سازمان های مرتبط. «درباره آن فکر کنید و ادامه دهید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی مراحل ثبت در سازمان ثبت اسناد انجام می شود، این یکی از موانع مهمی است که می تواند جلوی بسیاری از مفاسد را بگیرد. نقش سازمان ثبت در این زمینه بسیار مهم است و باید نظارت دقیق و مستمری بر مجموعه داشته باشد.»

رئیس قاضی مازندران نقش دادستان به عنوان دادستان کشور را برجسته کرد و گفت: دادستان ها با توجه به نقش دادستان نقش بسیار مهمی در شناسایی، رسیدگی و برخورد با انواع فساد در دستگاه های مختلف دارند. «مجازات بازدارنده می تواند عامل مهمی در بازپروری جامعه از فساد و از بین بردن زمینه های فساد باشد.

اکبری با بیان اینکه سکوت و بی توجهی به فساد هزینه های بیشتری را به همه دستگاه ها تحمیل می کند، گفت: اگر با اقدامات پیشگیرانه از فساد به موقع پیشگیری شود هزینه کمتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان دستگاهی که وظیفه مهم اجرای عدالت و مقابله با فساد را داریم از شما کمک می خواهیم. افراد فاسد دچار تنگنا و ناامنی می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید