سیاست‌های ابلاغی اصلاح الگوی مصرف برای بایگانی اداره‌های دولتی نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: رهبر انقلاب در ابتدای سال جاری بحث انتخابات را مطرح کردند که نشان از اهمیت فراوان آن دارد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی هرمزگان افزود: هرچه حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود، ایران قدرتمندتر به دست می آید. ما انرژی و قدرت بیشتری خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب چهار راهکار برای مشارکت حداکثری «مردم، رقابت، امنیت و سلامت» را به عنوان اولویت‌هایی بیان کردند که گروه‌های مرجع باید بر آن‌ها کار کنند و مردم را در این راستا و در این راستا راهنمایی کنند. مثل همیشه پوزه های دشمنان باید به زمین ساییده شود.

امام جمعه بندرعباس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اظهار داشت: مادران شهدا از این بانوی بزرگ الگوبرداری کردند که فرمودند: فرزندانم و همه چیز زیر این است. آسمان آبی فدای حسین (ع) است. مادران شهدا در دوران دفاع مقدس به امام خمینی (ره) همین را می گفتند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مادران و همسران شهدا خاکریز انقلاب دوم اسلامی هستند و باید در مقابل توطئه ها و جنگ نرم دشمن، خاکریز بزرگی ایجاد کنند. و به دشمن اجازه پیشروی نمی دهد.

وی با بیان اینکه زبان مادران و همسران شهدا شیوا و منطق آنها روشن است، به آنها گفت: بخواهید و مطالبه کنید و اجازه ندهید دشمن جلو بیاید، ما برای همه مادران شهدا و همسران شهدا ارزش قائل هستیم. و همسران جانبازان با تمام بزرگواری.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز ثبت ولادت گفت: هرمزگان دومین استان جوان کشور است که جای خوشحالی دارد. در میان هزاران نام انتخاب شده، نام فاطمه و زهرا برای دختران و محمد برای پسران متداول‌ترین نام‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: بیش از 80 درصد اسامی انتخابی مردم هرمزگان منتسب به اهل بیت(ع) است که پیام های فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه آمار طلاق در هرمزگان رو به کاهش است، اما همچنان باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: آمار طلاق در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته پنج و نیم درصد کاهش داشته و باید دوباره کاهش یابد.

امام جمعه بندرعباس گفت: مصرف در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و از الگوهای درست پیروی نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: میانگین مصرف بنزین در کشور 11 تا 12 لیتر برای هر نفر در روز است اما در کشورهای پیشرفته مانند آلمان و ژاپن 5 لیتر در روز و در انگلیس 3.7 – 10 لیتر برای هر نفر در روز.

وی افزود: میانگین مصرف سوخت در کشور هر 10 سال دو برابر می شود اما در کشورهای پیشرفته هر 50 سال دو برابر می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان افزود: علاوه بر این مصرف نان برای هر نفر 160 کیلوگرم در سال است اما در فرانسه 56 کیلوگرم و در آلمان 70 کیلوگرم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: این همه نان خورده نمی شود بلکه در اثر حسرت و هوس و عدم نظارت ضایع می شود که بخشی از آن ناشی از عملکرد نامناسب و عدم نظارت صحیح است، اما مصرف در کشورهای دیگر مدیریت می شود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب سال ها پیش سیاست های اصلاح الگوی مصرف را ابلاغ کردند، نباید در ادارات دولتی بایگانی شود، بلکه این دستگاه ها باید به آن عمل کنند و سالانه گزارش های اجرایی خود را ارائه کنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: الگوی مصرف باید هر سال اصلاح شود و بدون آن هرگز نمی توان شاخص های زندگی را ارتقا داد و به کاهش و بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: بسیاری از بخش های مصرف گرایی محصول زندگی مدرن و ماشینی و خروج از زندگی مبتنی بر سنت های صحیح است.

وی اذعان داشت: گاهی که بیرون می رویم یک خودرو برای یک نفر سوخت خرج می کند که برای رفع این مشکل باید حمل و نقل عمومی ساماندهی و گسترش یابد.