سیاست اصولی تهران بر برقراری ثبات در قفقاز جنوبی قرار دارد

سفیر ایران در تاجیکستان:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در دیدار همتای آذربایجانی خود درباره نشست اخیر منطقه‌ای ۳+۳ در تهران رایزنی کرد.


به گزارش خبرگزاری موج، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در دیدار همتای آذربایجانی خود درباره نشست اخیر منطقه‌ای ۳+۳ در تهران رایزنی و بر لزوم هم‌افرایی بیشتر کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرد.

علیرضا حقیقیان سفیر ایران در تاجیکستان امروز پنجشنبه با علی میرزمین عسکراف سفیر جمهوری آذربایجان در این کشور ملاقات کرد. 

در این دیدار سفیر ایران با اشاره به نشست اخیر منطقه‌ای ۳+۳ در تهران، حمایت از ساز وکارهای منطقه‌ای و برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست.

روز دوشنبه به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و با وزرای خارجه روسیه، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان اولین نشست سازوکار منطقه‌ای ۳+۳ در ارتباط با مسائل قفقاز جنوبی در تهران با عنوان «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست یک روزه وزرای امور خارجه شرکت کننده ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه قفقاز جنوبی و استقبال از روندهای جاری عادی‌سازی و توسعه مناسبات بین کلیه کشورهای منطقه در مورد تحولات جاری اراضی اشغالی و آخرین تحولات غزه رایزنی کردند و به تشریح دیدگاه‌های کشورهای خود در این ارتباط پرداختند.

دیپلمات ایرانی: برقراری صلح و ثبات در قفقاز جنوبی سیاست اصولی تهران است

حقیقیان و عسکراف همچنین در این دیدار خود با دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای در امور منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

سفیر ایران با اشاره به تداوم اقدامات ددمنشانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین، بر لزوم هم‌افرایی بیشتر کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تأکید کرد.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید