سیاست های پولی و تجاری کشور هماهنگ شد

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792980

با تشکیل کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی؛

کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی برای هماهنگی سیاست های پولی و تجاری کشور و هدایت درآمدهای صادراتی به چرخه تجارت و تولید کشور تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ، با تامین ارز کالاهای وارداتی با توجه به درآمدهای ارزی و اصلاح، صادرات غیرنفتی را افزایش داده و بازگشت ارز حاصل از صادرات را در چرخه تجاری کشور تسهیل می کند. یکی از اهداف تشکیل این کارگروه مشترک، تسهیل فرآیندهای تجاری است.

بانک مرکزی و وزارت صمت در گام نخست برای دستیابی به اهداف تعیین شده در این کارگروه دو موضوع «واردات اعتباری به سامانه نیما» و «رفع محدودیت واردات در واردات در مقابل واردات» را تصویب کردند. فرآیند صادرات».

بر این اساس تولیدکنندگان می توانند گواهی توزیع ارز برای واردات دریافت کنند.

محدودیت های واردات مجاز برای صادرکنندگان نیز از طریق رویه واردات در برابر صادرات حذف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت و علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در اولین جلسه کارگروه مشترک ضمن تاکید بر تسهیل رویه های صادرات غیرنفتی و ارتقای ارزهای صادراتی به چرخه تجارت و تولید کشور. وی بر برگزاری کارگروه مشترک و عملیاتی هفتگی برای هماهنگی سیاست های پولی و تجاری کشور تاکید کرد.

هر دو طرف همچنین از واردکنندگان کالاهای کوچک حمایت کردند. آنها تشکیل این کارگروه مشترک را بهبود شرایط صادرات و تسهیل در روند تجارت خارجی کشور ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید