سیدمحمد خاتمی: کسانی که بیشترین مسئولیتشان حفظ جان و امنیت است، چنان از حادثه مسمومیت مدرسه گذشتند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

سیدمحمد خاتمی: کسانی که بیشترین مسئولیتشان حفظ جان و امنیت است، چنان از حادثه مسمومیت مدرسه گذشتند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان پس از لغو کنگره حزب توسعه ملی در پیامی خطاب به اعضای حزب توسعه ملی نوشت:

به نام خدا

در آستانه بهار شگفت انگیز از خود می پرسیم آیا زندگی را بهاری تر می کنیم یا امیال سرد و ویرانگر زندگی ما را ارزشمندتر می کند؟

زندگی زمانی بهار می شود که مردم، چه در کالبد جامعه باشند، چه در نهادهای مردمی و چه در حکومت، با پاکسازی دنیا از پلیدی و زشتی، در مقایسه با عوامل مرگباری مانند سرکوب، وحشت، خشونت و سایر عواملی که موجب تنگ شدن زندگی می شوند. تامین زندگی مردم و این امر زندگی آزادانه، مهربانانه و مسئولانه را گرانتر می کند.

ایران عزیز مملو از سرمایه ها و استعدادهای انسانی، طبیعی، مادی، معنوی، تاریخی و جغرافیایی است که با مشارکت مردم مدرن و امیدوار و برخورداری آنان از نعمت حکمرانی خوب شکوفا می شود. زمان، زندگی به سمت پیشرفت و افتخار برای همه حرکت خواهد کرد.

با کمال تأسف در این عصر که «سنگ ناآرامی از منجنیق بهشت ​​فرو می ریزد» از هر سو شاهد حوادث هولناکی هستیم که اگر اصولی به آن پرداخته نشود باید منتظر روزهای بدتری باشیم.

جنایتی که در هفته های گذشته در دبستان های دخترانه قم رخ داد و از آنجا به مقاطع بالاتر دانش آموزان و شهرهای دیگر سرایت کرد، چنان هولناک و آزاردهنده است که دل هر که از محبت و عشق برخوردار است. احترام مرد و حیثیت او، به ویژه برای زنانی که از ظلم مضاعف رنج می بردند و دارند، از سخنان ملا امیرالمومنین (ع) نیز می لرزد که از پای دختری یهودی در گوشه ای دورافتاده ربوده شد. ولسوالی تحت امر او خشمگین شد و گفت: اگر کسی از این خبر بمیرد ملامت نمی شود.

استفاده از این روش جنایتکارانه و بحق تروریستی علیه نوجوانان به ویژه دختران، در معرض خطر و آسیب و ناراحتی هر انسانی برای خانواده های عزیز قربانیان و در کل ملت شریف، جنایتی بزرگ و نابخشودنی است.

و جای تعجب است که نهادها و کسانی که بیشترین مسئولیتشان حفظ جان و امنیت و ایجاد بستری برای رشد فرزندان این مرز و بوم است، این حادثه را طوری پشت سر گذاشتند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، در حالی که تمام توان، برنامه ریزی و باید از امکانات برای ریشه یابی این امر استفاده کرد و باید جنایت را بسیج کرد و دستان کثیفی را که مستقیم یا به تحریک دیگران مرتکب چنین اعمال مجرمانه ای شده اند قطع کرد و ریشه این حوادث را زدود و جامعه را مطمئن کرد. که چنین حوادثی به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود.

در این شرایط نهادهای مدنی اعم از احزاب و تشکل های مردمی که متأسفانه با مشکلات و معضلات عدیده ای مواجه هستند باید تمام تلاش خود را برای شناخت و شناسایی علل و عوامل این گونه جرائم و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آن ها به کار گیرند.

ضمن تبریک میلاد با سعادت مسعود حضرت بقیه الله (عج) برای اعضای محترم حزب توسعه ملی اسلامی ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم جریان ملی این حزب به نتیجه مطلوب مورد نظر برگزارکنندگان محترم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید