سیره شهدا باید تبیین شود

ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792683

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه باید سیره شهدا تبیین شود، گفت: تلاش می کنیم هر سال حداقل یک فیلم با حضور مشاهیر در هر استان بسازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان قم که امشب در اتاق جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به دفتر خدمات رسانی گفت:
وی در ادامه با اشاره به برخی از این مشکلات در گفتگو با ایثارگران تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که در استان کوم باید انجام شود تکمیل مرکز توانبخشی است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تعداد شهدای زیادی در کوم وجود دارد که نشان دهنده اهمیت تکمیل این مرکز است و باید زیرساخت های ورزشی این مرکز ایجاد شود.
وی با اشاره به اشتغال فرزندان شاهد و جانباز گفت: طبق قانون بخشی از اشتغال باید برای فرزندان شاهد باشد. در این راستا 352 مجوز صادر شده که 145 مورد صادر شده و مابقی باید توسط دستگاه انجام شود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی گفت: وام های خوداشتغالی بنیاد شهید محدود است اما از ظرفیت صندوق توسعه ملی می توان در پروژه های بزرگ استفاده کرد. به صندوق اشتغال در کارآفرینی واگذار کرده ایم که در این زمینه و رفع مشکلات موجود کار کند.
وی ادامه داد: متاسفانه همکاری برخی بیمارستان ها با بیمه دی ضعیف است و این موضوع را قبول داریم و در این زمینه مشکلاتی داریم که در اسرع وقت برطرف می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برای هر استان برنامه های متعددی اجرا می کنیم، گفت: یکی از این برنامه ها که با وزارت فرهنگ و ارشاد رایزنی می کنیم، ساخت فیلمی از مشاهیر استان است.
وی ادامه داد: در نظر داریم هر سال حداقل یک فیلم از شخصیت های برجسته و برجسته هر استان بسازیم و استان کوم شخصیت های برجسته و برجسته زیادی دارد.
قاضی زاده هاشمی گفت: «شهید را نمی توان فوری کشت. البته این شهید یک مسیر تکاملی را طی کرده است که شهادت بخشی از او شده است، بنابراین باید سیره شهدا را تبیین کنیم.
وی گفت: در قانون داریم که 20 درصد از فعالیت صداوسیما به موضوع ایثار و شهادت اختصاص داشته باشد و از صداوسیمای استان نیز می خواهیم در این زمینه دخالت کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهدا و جانبازان مدافع حرم گفت: جایگاه مقدس “.
وی افزود: همچنین به شهرداری ها پیشنهاد می کنیم که اگر خانواده شهدا سرپرست منزلشان را به نمایندگی از شهید قبول کردند، روکشی بسازند تا مردم بدانند که اینها خانواده شهدا هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید