سیستان و بلوچستان رکن مهم اقتدار ایران اسلامی است/ اختیارات ویژه به استاندار داده شود


ساعت: 22:30
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920538

در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط این استان باید اختیارات ویژه ای به استاندار در سیستان و بلوچستان داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، عصر چهارشنبه مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، علمای شیعه و سنی، سران طوایف برگزار شد. ، مسئولان و فرماندهان ارتش، نیروی انتظامی و جامعه توسط نمایندگان مردم استان در شورای اسلامی در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد.

مردم سیستان و بلوچستان همیشه حامی نظام و انقلاب هستند

احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای مردمی غیور، صادق، مخلص و وفادار است که همواره حامی نظام و انقلاب بوده اند، گفت: این مردم نشان داده اند که سیستان و بلوچستان رکن مهمی است. ایران، این منطقه حساس است.

وی گفت: غیور مردان سیستان و بلوچستان نشان دادند که همه دسیسه های دشمنان نمی توانند بین آنها تفرقه ایجاد کنند، نشان دادند که با اقتدار، اخلاص، شرافت، زمان و دشمنی با همه دسیسه های دشمنان مقابله می کنند. دست در دست هم از سرزمین ایران عزیز محافظت می کنند.

وزیر کشور گفت: استاندار سابق سیستان و بلوچستان به دلیل اقداماتی که در چابهار انجام داده بودند این استان را کاملاً می شناختند و در هفته اول انتصاب خود به عنوان استاندار شناخت بسیار خوبی از منطقه پیدا کردند.

وی ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت به سیستان و بلوچستان آمدند و من خودم هفت بار فرصت خدمت به مردم را دارم و وزیر نیرو پنج بار به این استان سفر کرد و همه وزرا حداقل یک بار آمدند و این یعنی که این استان بسیار مهم است.

رئیس جمهور شب و روز ندارد که به مردم خدمت کند

به گفته این مسئول؛ خداوند جهان را به تدریج خلق می کند و باید دید دولت سیزدهم در چه شرایطی دست به دست شد و اکنون در چه شرایطی هستیم و اگر آنها را نبینیم ممکن است در قضاوت هایمان ظلم کنیم.


وی تصریح کرد: رئیس جمهور شب و روز برای خدمت به مردم ندارد، بلکه از نقطه ای به نقطه دیگر سفر می کند و عمل می کند. یادتان نیست در چه شرایطی این دولت را تحویل گرفت و ما در آن زمان در چه شرایطی بودیم؟» چون برخی عزیزان نکاتی را گفتند، باید نکاتی را بگویم، به محض اینکه تحویل داده شد، گفتند ما نداریم. پول پرداخت حقوق مرداد ماه که بودیم گفتند باید برویم قبول کنیم که آمریکایی ها از ما چه می خواهند یا حقوق هم ماه نداریم این کلمه مربوط به مراد ماه 1400 است.

وزیر کشور گفت: گفتند قبل از آمدن دولت قحطی می شود. اخیراً چند اقلام به دلیل تنبلی برخی شرکت ها و تاخیر در کار آنها مفقود شده است که این اتفاق افتاد و همه از رئیس جمهور گرفته تا معاون اول و وزیر بهداشت وارد عمل شدند و برای تامین این اقلام که در مدت کوتاهی بود بسیج شدند.

و ادامه داد: آیا ما چیز دیگری می خواهیم جز اینکه اگر مشکلی کشف شد، همه در جاهای مختلف دنیا بسیج می شوند و آن را حل می کنند، یعنی مشکل ندارند، چرا دولت ما را ضعیف کنیم، چرا برای مردم خود توضیح ندهیم. که اگر کمبود وجود دارد، چرا کمبود وجود دارد.

واحدی با اشاره به اینکه مشکلات مردم منطقه سیستان را از نزدیک می بینم و حق دارند و باید تلاش کنیم، گفت: منابعی که در پایان سال 1401 به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت حدود 24 هزار میلیارد تومان است. برای اینکه کار این استان جلو برود و حدود چند هزار میلیارد تومان جمع آوری شد که خود دوستان گفتند این میزان توزیع هیچ وقت ثبت نشد، چرا نباید شاهد آن باشیم.

دولت بسیج شده و فقط شعار دادن و عمل نیست

وی ادامه داد: نمی گوییم همه مشکلات حل شده، مهم این است که نگرش بسیار جدی نسبت به حل مشکلات وجود دارد و کار در حال پیگیری است.

احمدی گفت: امسال حدود 60 تا 80 میلی متر باران در کنارک بارید و همان سیلابی را داشتیم که سال گذشته در این شهرستان اتفاق افتاد. من خودم برای رسیدگی به مسائل به منطقه سفر کرده ام و با اقدامات دولت امسال شاهد آبگرفتگی معابر نبودیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ندیدن خدمات دولت باعث تضعیف روحیه مسئولان و خود مردم می شود. کی گفته مردم سیستان و بلوچستان مورد توجه نیستند؟ اگر به آنها توجه نمی شد برای هفتمین بار برای خدمت به مردم به این استان نمی رفتیم

احمدی تصریح کرد: مردم بدانند که دولت بسیج است و فقط شعار دادن و عمل نمی کند. اصلاحات اقتصادی در این مجلس تصویب شد که دولت قبل جرات انجام آن را نداشت اما این دولت با شجاعت آمد و به این مصوبه عمل کرد.

وی گفت: به حول و قوه الهی دولت سیزدهم در شرایطی که بالاترین مقام های آمریکایی ها گفته اند فشار حداکثری ما شکست خورده است.

وزیر کشور گفت: چرا توطئه جهانی علیه ما انجام می شود چون دیدند کشور ما رو به جلو است؟ چرا برهنه و علنی با حرکت ضد انقلاب و برانداز ما آمدند و با افراد ناشناس بیرون عکس گرفتند؟ چرا آمدند و در تظاهرات بدترین گروه های تروریستی شرکت کردند و آنها را به کاخ خودشان راه دادند چون احساس می کردند نظام جمهوری اسلامی دارد جلو می رود.

وی ادامه داد: وقتی این اغتشاشات اتفاق افتاد بعد از اینکه اعلام کردند ما در فشار حداکثری شکست خوردیم، بعد از اینکه دیدند ایران با تمام قدرت جلو می رود و وارد شانگهای شد تا روابط خود را با کشورهای مختلف بهبود بخشد، از طرفی کشور شاهد رشد بوده است. نرخ صنعت ما نسبت به سال گذشته 6 تا 7 درصد افزایش یافته است.

احمدی تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی هرگاه دیدند کشور رو به جلو است، مشکلاتی را ایجاد کردند و در سال 1387 پس از شرکت 85 درصدی مردم در انتخابات، برای عقب راندن ایران اتفاقاتی را رقم زدند.

مقدمات انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شده است

وی گفت: سیستان و بلوچستان نیازهایی دارد که باید به مردم این استان خدمت کنیم و رئیس جمهور در میدان است و تلاش می کنند و برخی کارها نیاز به زمان دارد، با وجود تحریم ها و توطئه ها در بسیاری از مسائل پیش می رویم.

وزیر کشور گفت: در سیستان و بلوچستان مشکل آب داریم و هشدارهای زیادی به کشور همسایه و طالبان داده شده است، همچنین مقدمات انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. با توجه به حفاری چاه های عمیق و در حال خرید دکل حفاری هستیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم سرمایه گذاران را تشویق کنیم که به سیستان و بلوچستان بیایند زیرا این استان جنبه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ده ها میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری به ویژه در بخش معدن دارد، افزود: این منطقه امن است و باید زمینه حضور سرمایه گذاران در این استان پهناور را فراهم کنیم. “

مبارزه قاطع با اجاره نشینی، مافیا و فساد یکی از وظایف حاکمان است

آیت الله مصطفی مهامی نماینده فقیه در سیستان و بلوچستان شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امانت در هر امری باید به خانواده ایشان سپرده شود لذا استانداری این استان که رئیس جمهور نیز به آن نگاه ویژه ای دارد. این استان بارها بر این موضوع تاکید کرده و گفته است، باید به گوش مردمش برسد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از خدمات ارزنده استاندار سابق، گفت: خوشبختانه در طول یک سال و نیمی که ایشان معلم خیابانی استانداری سیستان و بلوچستان بودند، شاهد رشد استان بودیم. در زمینه های مختلف مهندسی عمران و توسعه.

وی گفت: قضاوت در مورد رفتار فرد باید عادلانه باشد، بنابراین در تعیین مسئولیت باید صلاحیت فرد مورد توجه قرار گیرد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه باید از ظرفیت های انسانی سیستان و بلوچستان در سمت های مختلف استفاده شود، افزود: با توجه به شرایط این استان باید اختیارات ویژه ای به استاندار داده شود، استانداری که انتخاب می شود باید بتواند در مورد یک تصمیم عاقلانه اتخاذ کند. صحنه، بنابراین سرعت همه می تواند تمام مشکلات استان حل شود.

وی مبارزه قاطع با رانت، مافیا و فساد را از وظایف حاکمان خواند و افزود: امیدواریم روزی در مقابل این موارد بایستیم.

نماینده زاهدان از استاندار جدید خواست نقاط ضعف سیستان و بلوچستان را اصلاح کند

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که می تواند از طریق دریا و خشکی به اقتصاد کشور کمک کند، گفت: این منطقه بیشترین سهم را دارد. استان پهناور و حساس کشور است، بنابراین باید به آن توجه ویژه ای شود تا بتوان استان را از طرق مختلف ارتقا داد.

به گفته مالکی، نبود بزرگراه یا مرگبارترین استان کشور از نظر کرونا و سایر مشکلات به این دلیل است که بیش از 90 درصد استاندارانی که در این استان کار کرده اند بومی نیستند، هر استانداری که بومی نباشد، حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد تا با استان آشنا شود تا بتواند کار خود را در استان به درستی انجام دهد، اما تاکنون بیش از 20 استاندار در این استان تغییر کرده اند و هر یک از آنها عمر کارگری داشته اند. یک و دو سال؛ این در حالی است که اگر عمر کاری استانداران در هر استان کوتاه باشد ظرفیت واقعی استان دیده نمی شود و معادلات کلان سیاسی در استان لحاظ نمی شود.

نماینده مردم زاهدان در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم استاندار جدید بتواند با شناختی که از استان دارد برخی از نقاط ضعف استان را اصلاح کند.

دولت با قدرت و حاکمیت مشکلات را حل می کند

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان گفت: مردم این منطقه مظلوم هستند و از صف های نان، گاز، نفت و بنزین گلایه دارند. مسئولین کشور مشکل را در قاچاق می بینند اما چرا تا کشته شدن مردم را نبینند جلوی قاچاق را نمی گیرند، جاده های این استان به خاطر قاچاق نیست.

وی خطاب به وزیر کشور استاندار ویژه را نیازمند توجه ویژه دانست و ادامه داد: وزرا به دستور معلم خیابانی عمل نکردند و توصیه های وی را نپذیرفتند، وزارت کشور مقصر است چرا که نتوانست حفاظت کند. استانداران در هیئت دولت در زمان

وی افزود: اگر قرار باشد حمایت ها این گونه باشد محمد کرمی هم نمی تواند کار کند.

نماینده مردم زاهدان در شورای اسلامی افزود: دولت وظیفه دارد مشکلات استان را با قدرت و حاکمیت حل کند و به ویژه به این منطقه برسد، مشکلات را با شعار حل نمی شود.

شهریاری تصریح کرد: وحدت بین اقوام و مذاهب در سیستان و بلوچستان به حداکثر رسیده است عده ای سعی در شکستن آن داشتند.

شهریاری در پایان از وزیر کشور خواست تا گلایه مردم استان را به اطلاع رئیس جمهور برساند و برای رفع مشکلات آنان گام بردارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید