نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اجازه بازدید از زندان ها را دارند/ به رؤسای دادگستری اختیارات داده می شود.


ساعت: 16:53
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894408

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان یزد:

رئیس قوه قضاییه گفت: بازدید نمایندگان مردم در شورای اسلامی از زندان های شهرستان آزاد است و فرمانداران می توانند به هر محل دادگستری که بخواهند مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی آژه ای عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد خطاب به مسئولان و نمایندگان استان یزد اظهار داشت: مردم متدین، شهیدپرور و صبور یزد برای برپایی این ایثار فداکاری کرده اند. نظام و افتخار چندین دهه این کشور. انجام دادند و امروز هم با وجود همه مشکلاتی که دارند تلاش می کنند لایق این هستند که بی دریغ خدمت کنند و اگر این فرصت را برای خدمت به این مردم و این کشور از دست بدهیم اولین کسی که از دست می دهیم ما هستیم و باید با وجدان خود صادق باشیم. باید پاسخگو باشیم . به تاریخ و به خدا

و افزود: مردم سنگ تمام نگذاشته اند، اما چه سنگی بر سنگ نگذاریم چه نگذاریم و اگر شبانه روز تلاش کنیم باز هم مدیون مردم هستیم.

محسنی ادجه ای با اشاره به مشکلات استان یزد گفت: مشکل آب تنها مشکل یزد نیست بلکه مشکل کل کشور است، بلکه باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از آب دریا نیز مطرح شده است، افزود: با این حال مدیریت آب بسیار مهم است و قوه قضاییه نیز برای انتقال آب به جاهایی که نیاز است در کنار دولت است.

رئیس قصاییه ادامه داد: برای اینکه توسعه اتفاق بیفتد، معدن، صنعت و کشاورزی به نتیجه مطلوب برسد و محیط زیست آسیب نبیند، هماهنگی بین نهادهای مختلف ضروری است.

محسنی آژه ای تصریح کرد: تعارضاتی که وجود دارد باید برطرف شود و کارها به موقع انجام شود تا اقدامات بعدی حتی اگر قانونی باشد باعث رنج مردم نشود.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از این تعارضات باید توسط مسئولان حل و فصل شود و در صورت هماهنگی متولیان زمین، آب، خاک و سایر پروانه ها، شاهد تخریب ساختمان یا صدور مجوز از سوی یک دستگاه و شکایت از سوی دیگر نخواهیم بود. “.”

محسنی ادجه ای تصریح کرد: نیاز به هماهنگی دستگاه ها در همه استان ها از جمله استان یزد به شدت احساس می شود و هم اکنون همه مسئولان در این جلسه حضور دارند، بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشند تا باعث آسیب مردم و سرمایه گذاران نشود. البته این امر در مورد درخواست های مرکز و پایتخت نیز صدق می کند.

وی تاکید کرد: در صورت هماهنگی مسئولان استانی با یکدیگر بسیاری از مشکلات استان در داخل استان قابل حل است.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کمبود قوه قضائیه از نظر پرسنل، قضات، کرسی و … گفت: این مسائل را بررسی خواهیم کرد و در حد توان انجام خواهیم داد و ما خواهیم داد، اما از دولت استان یزد هم می خواهیم که به دستگاه قضایی کمک کند.

محسنی آژه ای تاکید کرد: برخی کسری ها مربوط به استان است بنابراین باید از کمبود فضا و تجهیزات حمایت کنند و نمایندگان مجلس نیز باید به این مسائل رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی یکی از مسائل مهم امروز کشور است و باید از همه فرصت های فرهنگی کشور استفاده کرد، اما مسائل فرهنگی عمدتا باید با اقدامات ایجابی انجام شود و اقدامات سلبی همه جا جواب نمی دهد.

محسنی ادجه ای بیان کرد: یکی از مشکلات یزد مشکلات بافت شهری است و بخش قابل توجهی از شهر و استان یزد حوزه میراث فرهنگی است و تنها پنج شهر در دنیا ثبت جهانی شده اند که یکی از آنها یزد است. ، اما باید حفظ شهر تاریخی راهی به ناتوانی های تاریخی مردم پیدا کرد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضاییه در سراسر کشور و به صورت ویژه در یزد آمادگی همکاری و تعامل در این زمینه را دارد، اما دولت باید در برخی از این موارد کمک کند تا عذر مردم کاهش یابد.

وی تصریح کرد: هر مرجعی که رئیس قاضی استان یزد بخواهد و بتوانم تفویض کنم آن اختیار را برای حل مشکلات بافت تاریخی به او می دهم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید