سیستان و بلوچستان میزبان 11 آلل گمنام دفاع مقدس است


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917770

همزمان با ایام فاطمیه، پیکر مطهر یازده شهید گمنام دفاع مقدس پس از ورود به سیستان و بلوچستان بر روی دستان شهدای این خطه تشییع و در مکان های تعیین شده به خاک سپرده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; برخی از آنها با اینکه چشمانشان تنگ و کمرشان خمیده است، اما منتظر بازگشت پیکر مطهر شهیدشان هستند.

مادر و پدر و همسر و فرزندان هستند و برای آمدن و پذیرایی پرستوهای مهاجر لحظه شماری می شود تا راهپیمایی سیگاری با گل و گلاب دل وصال یار را بیاورد. می دانند خبری نیست اما می خواهند برای شهدای گمنام عزاداری کنند.
باز هم سیستان و بلوچستان در ایام فاطمیه که غرق در عزای مولای دو عالم بود سالیان دراز میزبان شهدای گمنامی بود که جز نسیم صحرا همدمی نداشتند و مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها .

این بار شهدای ما محله و منطقه را نمی شناسند و تمام قاب عکس ها تمثیلی از چهره لاله های ناشناخته است. همه مادرها، مادر کبوترها و پرستوهای پرنده عاشق می شوند و همه پدرها نماینده پرستو پدر خونی دارند و ما با بی خانمان های ناشناس برادر و خواهر می شویم و به استقبال آنها می رویم.

یک بار پدر و مادر و شاید همسران و فرزندانی بودند که در هر زنگی با شوق و امید به در می رفتند، به طوری که شاید یوسفی پشت در بود و به کنعان بازگشت. و بسیاری از مردم که چشمان خود را به روی این دنیا بسته اند.

سردار سرتیپ پاسدار غلام نبی کوهکن مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی پذیرش، تدفین و تدفین شهدای گمنام استان که برگزار شد. روز گذشته در محل سالن اجتماعات استانداری میزبان پیکر یازدهمین شهید گمنام دفاع مقدس گفت: پیکر پاک شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) تشییع و به خاک سپرده شد. .

وی سهم شهدای تازه کشف شده سیستان و بلوچستان را میزبان پیکرهای 11 شهید گمنام دانست و افزود: پیکر پاک شهدای گمنام در فرودگاه بین المللی زاهدان پذیرایی و سپس به شهرستان ها منتقل می شود.

این مسئول تصریح کرد: مراسم تشییع و تدفین پیکرهای پاک این شهدا ششم ماه جاری همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

کوهکن تصریح کرد: یک شهید در استان سیستان و بلوچستان، یک شهید در دانشگاه فرهنگیان رسالت، یک شهید در هوانیروز زاهدان، یک شهید در شهرستان فنوج، یک شهید در شهرستان زابل، یک شهید در شهرستان رامشار، یک شهید در کلانتری زاهدان، یک شهید شهید در روستای میز نیکشهر، شهید در تیپ حضرت علی اکبر، زابل، شهید در مسجد ابوالفضل، شهرک زابل، شهید در کانون فرهنگی حفاظت مقدس زاهدان تشییع می شود.

لازم به ذکر است سیستان و بلوچستان پیش از این میزبان پیکر مطهر 133 شهید گمنام است که پیکرهای مطهر آنان در 57 نقطه استان تشییع شده است و با تشییع پیکرهای 11 شهید جدید، افتخار میزبانی این استان افزایش می یابد. 144 شهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید