سیستم دادگاه در حال سرکوب کسانی است که حجاب/حبس و تمبر در انتظار واحدهای عرضه کننده پوشاک غیرسنتی می گذارند.


ساعت: 20:58
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882401

مرتضی موسوی با بیان اینکه دستگاه قضایی قطعا با افرادی که عملاً آسیب های اجتماعی ایجاد کرده و هنجارهای جامعه را زیر پا می گذارند برخورد قاطع و قاطع خواهد کرد. وی گفت: قانونگذار برای افرادی که تصاویر سخیف یا مبتذل خود را در فضای مجازی به نمایش می گذارند مجازات شدیدتری در نظر گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران با حضور در دفتر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ در استودیوی این رسانه.

خجت الاسلام موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ مبنی بر عملکرد قوه قضائیه در خصوص موضوع عفاف و حجاب در مازندران اظهار داشت: یکی از دستورات شرع مقدس رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان در استان است. جامعه که در واقع این دستور روشنگرانه اسلام برای حفظ شخصیت و جایگاه زن در جامعه اعلام شده است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران که همه قوانین ما برگرفته از دین مقدس اسلام است، قوانینی در خصوص رعایت حجاب و عفاف در جامعه تصویب و در سطوح مختلف به متولیان امر ابلاغ شده است.

* دستگاه قضایی با ناشران حیا برخورد می کند
معاون پیشگیری و پیشگیری اجتماعی معاونت کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بانوان بخواهند قوانین مربوط به حجاب و عفاف را رعایت نکنند قطعا دستگاه قضایی و دستگاه قضایی با این گروه از افراد جامعه برخورد خواهد کرد. افرادی که عملاً آسیب های اجتماعی ایجاد می کنند و هنجارهای جامعه را زیر پا می گذارند، قاطعانه و قاطعانه اقدام می کند.

موسوی ادامه داد: در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای این دسته از افرادی که بخواهند بدون رعایت حجاب اسلامی در خیابان و انظار عمومی ظاهر شوند، جریمه نقدی و حبس پیش بینی شده است.

وی در خصوص مجازات جرایم رایانه ای برای عدم رعایت حجاب در فضای مجازی، تاکید کرد: در آخرین قانونی که در این زمینه داشتیم، قوانین مختص رایانه است که قانونگذار مجازات سنگین تری را برای افرادی که بخواهند از تصاویر مستهجن استفاده کنند در نظر گرفته است. بدون حجاب و یا نمایش و تبلیغ ابتذال خود از طریق فضای مجازی این موضوع را از طریق پلیس فتا و گزارش های مردمی پیگیری خواهیم کرد.

* برخورد قضایی با قصور مدیران اجرایی
معاون پیشگیری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران در خصوص مجازات های مربوط به عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی مقامات دولتی و اجرایی گفت: برخی از قوانین مربوط به افرادی است که به عنوان کارمند در این اداره کل فعالیت می کنند. مراجع اجرایی و برای مدیران و کارکنان دستگاه ها نیز قانون وضع شده است.

موسوی تصریح کرد: اگر مدیری بخواهد این دستورالعمل حجاب و عفاف را اجرا نکند و یا در دستگاه خود نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد طبیعتا قانونگذار با این دسته از مدیران و حتی به عنوان ناظر و مسئول برخورد خواهد کرد. امکان تعقیب کیفری

* فروشندگان لباس های غیر معمول نقره داغ هستند
وی بیان کرد: بخشی دیگر از این قوانین مربوط به افرادی است که در جامعه به تجارت می پردازند و در صورت اقدام به فروش لباس های غیرمجاز عفت جامعه را زیر سوال می برند. علاوه بر مجازات حبس و جزای نقدی مشمول مجازات ابطال پروانه فعالیت و پلمپ اتحادیه صنفی نیز می باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی رئیس کل دادگستری مازندران در خصوص حمایت دستگاه قضایی از معروف و مفتضح گفت: موضوع مهم دیگر در خصوص موضوع حجاب و عفاف رعایت آن توسط خود مردم آنچه در خیابان اتفاق می افتد یک تکلیف شرعی و قانونی است. بنابراین، افرادی که مسئول تذکر شفاهی در اماکن عمومی هستند، در صورت انجام وظایف محوله بر اساس مقررات و دستورالعمل ها، احتمالاً مورد حمله مردم قرار می گیرند.

به تخلفات حجاب و عفاف در شعب ویژه رسیدگی می شود
موسوی به وجود شعب ویژه رسیدگی به تخلفات حجاب و عفاف در محاکم و دادسراها اشاره کرد و گفت: شعب ویژه ای در دستگاه قضایی برای رسیدگی به این تخلفات تشکیل شده است و قضات ویژه که کاملاً به قوانین واقف هستند، هستند. آنجا برای رسیدگی به تخلفات کار می کنند.

وی اذعان داشت: برای اینکه این وظیفه الهی اسلام در کشور انجام شود، قانونگذار مسئولیت را بر دوش همه نهادها قرار داده است و بنابراین اگر مدیر بخواهد در این امر کوتاهی کند; دستگاه قضایی قطعا با او برخورد خواهد کرد.

*اولویت اول ما برخورد با مروجین سازمان یافته فحاشی است
معاون سوسیالیستی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران در خصوص نحوه تشکیل پرونده اظهار داشت: برای کسانی که حجاب و عفاف را در جامعه رعایت نمی کنند، در سازمان قضایی علاوه بر ضابطان دادگستری گزارش مردمی می شود. در صورت تشکیل پرونده گزارش نیز در نظر گرفته می شود. زیرا برخی از این افراد جوان هستند و ما به تذکر و دخالت خانواده راضی هستیم و حتی در صورت امکان از پیگرد قانونی خودداری می کنیم.

موسوی افزود: اگر فردی برای بار دوم مرتکب چنین تخلفی شود قطعاً برای وی پرونده تشکیل می شود و در حال حاضر پرونده هایی که در دستگاه قضایی با اولویت برخورد با منابع اصلی فعالان فضای مجازی و مبلغان حجاب در رایانه تشکیل می شود. فضا و افراد سازمان یافته نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: نمونه بارز این معضل را در هفته های اخیر با دستگیری یک گروه 120 نفره در جنگل های نکا که تعدادی از آنها زیر 18 سال بودند که تحت تاثیر تبلیغات غرب و افراد متخاصم بودند، دیدید. پس حتماً برای افرادی که اولاً و به طور غیرارادی درگیر این پرونده هستند دوره های آموزشی و معافیت خواهیم داشت و اگر قوه قضائیه لازم بداند مجازات حبس از مجازات آنها حذف یا کاهش یابد، حتماً این کار را خواهیم کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به ضرورت و اهمیت فرهنگ سازی در خصوص رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: تعداد پرونده های مرتبط با حجاب و عفاف در مازندران به همین اندازه است. همانطور که می خواهیم اعلام کنیم، و بسیار کم است. بار اقدام و تشکیل پرونده قضایی در خصوص حجاب و عفاف آخرین مرحله اقدام قوه قضائیه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید