سیل و رانش زمین در امامزاده داوود تهران/ 2 کشته و 8 مجروح تاکنون

سیل و رانش زمین در امامزاده داوود تهران/ 2 کشته و 8 مجروح تاکنون

روز جدید سخنگوی سازمان امداد اورژانس کشور از گیرکردن تعدادی خودرو در گل و لای خبر داد و گفت: گزارش های اولیه حاکی از مصدومیت 6 نفر از جمله 4 مصدوم وخیم بود که این افراد در اتوبوس آمبولانس اورژانس تحت مداوا قرار داشتند. البته احتمال افزایش مجروحان این حادثه وجود دارد.

مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت 1:36 بامداد امروز فردی با مرکز اورژانس 115 تماس گرفت و از وقوع سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) خبر داد. اما دقایقی بعد تلفن همراه این فرد خاموش شد که البته با توجه به هشدارهای قبلی هواشناسی، عوامل اورژانس این سیگنال را صحیح دانستند و بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس را به محل حادثه واقع در امامزاده داوود اعزام کردند. ، الف) ارسال شد. مدتی بعد سه آمبولانس دیگر به منطقه اعزام شد و هم اکنون در مجموع هفت آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران سازمان اورژانس کشور نیز فعال شد و معاون عملیات اورژانس کشور به محل حادثه اعزام شد، گفت: تا حوالی امامزاده داود (ع) خبری از آبگرفتگی نبود. اما با حضور عوامل اورژانس در محل مشاهده شد که رانش زمین در چند نقطه رخ داده و سیلاب باعث ورود گل و لای به داخل محوطه امامزاده شده است.

سخنگوی سازمان امداد اورژانس کشور از گیرکردن تعدادی خودرو در گل و لای خبر داد و گفت: گزارش های اولیه حاکی از مصدومیت 6 نفر از جمله مجروحان شدید 4 نفر بود که این افراد در اتوبوس های اورژانس تحت مداوا هستند. البته احتمال افزایش مجروحان این حادثه وجود دارد.

خالدی با بیان اینکه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر درخواست تیم جست و جو و نجات داده شده است، گفت: بالگرد اورژانس البرز نیز در منطقه آماده پرواز است و با روشن شدن هوا پرواز خواهد کرد. و در منطقه گشت زنی کنید.» این محدوده اشغال خواهد شد.

وی همچنین از قطعی برق در آن منطقه خبر داد و گفت: امدادرسانی در آن منطقه همچنان ادامه دارد و دو بیمارستان شهدای تجریش و حضرت رسول نیز در آماده باش هستند. علاوه بر این قسمتی از کف صحن امامزاده نیز فروریخت.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران نیز درباره ماموریت آتش نشانی تهران در سیل رخ داده در امامزاده داود (ع) گفت: این منطقه تحت پوشش سازمان آتش نشانی تهران و تهران نیست. آتش نشانان نیروی کمکی هستند. به این مکان فرستاده می شوند. اما آتش نشانان جزو اولین نیروهای امدادی حاضر در آن منطقه بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه در قسمت های بالای جاده امامزاده داوود (ع)، روستاهای اطراف و محدوده امامزاده رخ داد، گفت: پنج تیم امداد و نجات آتش نشانی تهران در محل حاضر شده و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. بر اساس گزارش های اولیه، سیل باعث ورود گل و لای زیادی در برخی نقاط از جمله منطقه امامزاده داود (اشهاها) شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: آتش نشانان تهرانی در دقایق اولیه چند نفر را نجات دادند. با این حال تعداد دقیقی از بازماندگان در دست نیست و عملیات همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید