سینماها با اکران فیلم های پرمخاطب دوباره رونق گرفتند/ دولت قبل برای حضور مردم در سینما برنامه ریزی نکرد

ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783965

دبیر انجمن سینماگران در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماگران، اکران فیلم های پرمخاطب را شرط اصلی احیای سینماها عنوان کرد و گفت: با وجود حمایت های اندک مالی دولت قبل، برنامه ای برای اکران فیلم هایی که مردم را جذب کند، وجود نداشت. به سینما.”

محمدرضا صابری دبیر انجمن سینماگران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص وضعیت این روزهای سینما گفت: به گفته بسیاری از اهالی هنر و رسانه تاج بیشترین آسیب را به سینما به ویژه سینماها و حوزه پخش و اکران وارد کرده است. با این حال سابقه تولید ادامه دارد و وضعیت خوب است. با وجود پلتفرم های آنلاین سینمای خانگی، تولیدکنندگان نه تنها آسیب جدی ندیدند، بلکه گاهی حتی سود بیشتری قبل از کرونا داشتند.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر با همت بخش دولتی و خصوصی سالن های مجهز زیادی در سراسر کشور ساخته شده و هزینه های زیادی در این زمینه صرف شده است اما متاسفانه با شیوع این امر. بیماری، ما عملا تعطیل هستیم.» رفتیم پایین.

سخنگوی انجمن سینماگران در خصوص حمایت رئیس سازمان سینمایی از موضوع اکران و مهمترین درخواست آنها از این سازمان گفت: ما هم به صراحت از آنها خواستیم که اگر می خواهید حمایت کنید، مراجعه کنید. نمایش فیلم های محبوب فیلمی که مردم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

صابری از عدم حمایت صدا و سیما از تبلیغات گسترده فیلم هایی که اکران می شوند گلایه کرد و گفت: در حال حاضر 90 درصد مردم ما اطلاع چندانی از باز بودن سینماها ندارند اما یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه سینما است. تئاتر آن است که مراکزی مانند شهرداری و صدا و سیما که می توانند با تبلیغات و اطلاع رسانی خود ما را در این امر یاری کنند، دست ما را خالی گذاشته و کمکی نکرده اند و فرصت نکردن انتشار گسترده اطلاعات در سراسر کشور. رنج می برد .

وی ادامه داد: مردم باید باور کنند که سینما اکنون یکی از امن ترین مکان ها برای فرهنگ و سرگرمی است و بیشتر پروتکل های بهداشتی در سینماها رعایت می شود و خانواده ها می توانند با خیال راحت فیلم های پرمخاطب را تماشا کنند.

652c0e4b 3bb0 4cb5 8dba 811095159785 خبر خاکستری

دبیر انجمن سینماگران ابراز امیدواری کرد که با اکران فیلم های پرمخاطب، رونا به سینماها بازگردد و گفت: با وجود حمایت های اندک مالی سازمان سینمایی در دولت قبل، برنامه ای برای اقناع مردم و آسان نبود. آمدن به سینما؛ زیرا این کمک ها اگر با اکران فیلم های پرفروش همراه نباشد، نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد. آقای آمریکایی تهیه کننده دینامیت در زمانی که کمتر تهیه کننده ای می خواست فیلمش را اکران کند فداکاری کرد، حاضر شد چراغ سینما را روشن کند و حالا با فروش 20 میلیاردی در صدر گیشه قرار دارد. آنها را به تهیه کنندگان دیگر می دهند تا فیلم هایشان را به سینما بیاورند. مردم هم به سینما آمدند و ثابت کردند که لذت تماشای فیلم در سینما را با هیچ چیز جایگزین نمی کنند و برخلاف بسیاری که معتقد بودند طعم فیلم دیدن در دوران سلطنت تغییر کرد، فیلم های محبوبی مانند دینامیت، قهرمان، درخت گردو و … حالا منصور ثابت کرده است که یک فیلم خوب می تواند مردم را به سینما جذب کند و در چند روز آینده با اکران «گشت ارشاد 3» امیدوارم سینماها به رونق گذشته و قبل از دوران تاج برگردند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید