سینما دریچه ای هنری است برای گفتگوی مردم در یک کشور با یکدیگر


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896782

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سینما دریچه ای هنری برای گفتگوی مردم یک کشور و مردم جهان با یکدیگر است. «هنر هفتم» یکی از مؤثرترین هنرهای ارتباطی و ارتباطی بین مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت روز ملی سینما نوشت: سینما دریچه ای هنری برای گفتگوی مردم یک کشور و ملت های جهان با یکدیگر است. «هنر هفتم» یکی از مؤثرترین هنرهای ارتباطی و ارتباطی بین مردم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: امروز جایگاه سینما و سینمای جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی جایگاهی رفیع و قابل احترام است.

وی افزود: سینما ابزار قدرتمند دیپلماسی عمومی کشورمان است که می تواند باورها و آرمان های انسانی، اخلاقی، دینی، دینی و انقلابی مردم ایران را به بهترین شکل در نزد جهانیان، قوی تر و شیواتر به تصویر بکشد. نسبت به گذشته.”

ناصر کنعانی گفت: امیدواریم با تلاش و کوشش فیلمسازان فداکار و دلسوز کشورمان، سینمای جهان قوی‌تر و هنرمندانه‌تر از دیروز باشد و گواهی بر ارائه آثار خلاقانه با مضامین فرهنگی ایرانی، مقاومت و موضع‌گیری ایرانیان باشد. ملت در برابر سلطه سیاسی و فرهنگی نظام و به تصویر کشیدن دیدگاه اصیل انسانی، اخلاقی و اسلامی، اصالت، عزت و حیثیت خود را حفظ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: نام و یاد بزرگان سینمای ایران را که امروز با آثار درخشان خود در بین مردم ایران و سایر مردم جهان جاودانه مانده اند گرامی می دارم و برای آنها آرزوی سلامتی و سعادت دارم. تمام چهره های ماندگار هنر هفتم

وی بیان کرد: مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه هنر هفتم را زبانی بیانگر و جهان شمول برای تبیین گفتمان فرهنگی-تمدنی ایران اسلامی می داند و همچنان در کنار مدیران هنری ما است تا به تجلی بیشتر آن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید