نکات دریچه ورود مردم به مدیریت شهر و روستا/ وحدت و یکپارچگی پل موفقیت سیستان و بلوچستان


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836979

شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان دروازه ورود مردم به مراکز تصمیم گیری حکومت شهری و روستایی تلقی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ همایش روز شورای ملی ظهر امروز در اتاق جلسات شورای اسلامی شهر زاهدان برگزار شد.


آیت الله مصطفی مهامی گفت: شوراها باید بتوانند از تجربیات خود استفاده کنند، کارگروه ها جلسات منظم داشته باشند و نظارت ها تقویت شود.



وی گفت: مراجع مختلف استانی و کشوری نیز باید با شوراها همکاری و همکاری داشته باشند.



نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: شوراها گاهی دچار تأخیر در تصمیم گیری ها یا تصمیم گیری های نادرست، عدم نتیجه گیری صحیح در تصمیم گیری ها و عدم پذیرش مسئولیت ها می شوند که باید با همت اعضا و نگاه جهادی رفع شود.



نصیحت دریچه ورود مردم به مدیریت شهر و روستا است

سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق نیز در این همایش گفت: باید همه مردم در امر آبادانی، آبادانی و اداره شهر مشارکت داشته باشند تا پروژه ها با دقت اجرا شود و یکی از وظایف شورا این است که جلب مشارکت و حضور مردم «بخش های مختلف.



وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود سرمایه گذاران و سرمایه گذاران داخلی در این منطقه سرمایه گذاری کنند، گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های زیادی در حوزه معادن و مرزها دارد که باید در عرصه نوآوری، خلاقیت و توانمندی دائما حضور داشته باشد. و دانشگاه ها پشتوانه مهمی هستند که می توان از آنها به خوبی استفاده کرد.



این مسئول اضافه کرد: اسلام نظام کارآمدی است که به کار، تلاش و تلاش به عنوان عبادت می نگرد و باید تلاش کرد تا کار مردم و شهرستان انجام شود تا پیشرفت خوبی داشته باشد زیرا با توکل به خدا می توان مشکلات را حل کرد و هیچ کار ساختمانی نباید انجام شود.



وحدت رمز موفقیت شورای اسلامی سیستان و بلوچستان است

حسین مدرس کیابانی; استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بسیاری از اشعار و داستان ها به نصیحت و مشورت اشاره شده است و مهمترین وظیفه یک مدیر تصمیم گیری و تأثیرگذاری بر زندگی مردم است.



وی افزود: مسئولان باید برای پروژه های خود برنامه ریزی کنند و روزی برای تسریع در پروژه ها داشته باشند زیرا آستانه تحمل مردم پایین آمده است.



وی ادامه داد: بزرگترین مشکل زاهدان حاشیه نشینی است و این باید نگاه مطالبه مردمی باشد.



استاندار گفت: سهم ارزش افزوده زاهدان کم است و باید ارتباط قوی با ساکنان برقرار شود، ناوگان اتوبوس های فرسوده جمع آوری و آسفالت معابر نظارت شود.



وی گفت: یکی از ویژگی های مثبت استان وحدت و همدلی بین اقشار مختلف و جامعه شهرداری استان است. مردم از هر قشری در سایه انقلاب اسلامی هستند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی می کند و همواره دغدغه سلطه گران است.



وی افزود: کشور ما در طول عمر پر برکت جمهوری اسلامی همواره در برابر خواسته ها و زورگویی های متعدد دشمنان ایستاده و پیروز بوده است. اتحاد و یکپارچگی رمز موفقیت جامعه شورای ولایتی است. این یکی از گفتمان هایی است که با نظرات متفکران همراه است.


معلم خیابانی با بیان اینکه جنگ ما جنگ قصه است، خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد انقلاب ما را تحریک کند، وظیفه ما در جامعه شوراهای استانی این است که در هر دژی از جمله اسلامی چهره واقعی انقلاب را در بین مردم تبیین کنیم. شورا و استان باید نسبت به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حساس باشد.



حاشیه سازی درد مردم سیستان و بلوچستان

حسن سپاهی رئیس شورای شهر زاهدان گفت: در قانون اساسی ما به حدود 10 اصل در مورد شوراها اشاره شده است و در برخی اصول قانون اساسی مانند اصل هفتم و دوازدهم شوراها به صراحت به عنوان یک رکن در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه چرا شوراها با وجود چنین اساسنامه ای کارآمد نبودند، افزود: قانون شوراها بر اساس قانون اساسی تنظیم نشده و نیاز به بازنگری اساسی دارد. در این راستا شوراهای اسلامی استان باید با اطمینان به مجلس توجه کنند، دولت را با مشورت تغییر دهید و از موضع تقابل به سمت تعامل و همکاری حرکت کنید.



رئیس شورای شهر زاهدان با بیان اینکه باید به جامعه شهرداری استان اعتماد و موظف شود، تصریح کرد: ضرورت احیای یکپارچه سازی شهرداری ها ضروری است و شهرداری ها در سطح ملی و کلان نمایندگی و سازمان های هماهنگ حفاظتی ندارند. منافع شهرها


وی با اشاره به عمده درآمدهای شهری گفت: سهم کمک های دولتی به شهرداری ها که بزرگترین سازمان خدمات شهری است کم است و در کشورهای توسعه یافته با اقتصاد غیردولتی و آزاد شهرداری ها بیش از 50 تا 60 درصد هستند. از بودجه آنها کمک های دولتی دریافت می کنند.
سپاهی تصریح کرد: قانون با تشویق و کمک به توسعه نابسامانی‌های شهری، مردم و شهرداری‌ها را به ارتکاب تخلفات خلاف روح قانون تشویق می‌کند و شهرداری‌های استان از کنارک تا زهک را در پرداخت حقوق و معوقات به پیمانکاران و معوقه‌ها تشویق می‌کند. هزینه های پیش بینی نشده ای داشت


وی خاطرنشان کرد: بحران حاشیه نشینی در استان سیستان و بلوچستان یکی از دردهای بزرگ مردم در استان است که دولت ها در سال های اخیر به روستاها توانمند نمی شوند و شهرهای دولتی مانند زاهدان را نمی سازند و بر مشکلات می افزایند. از شهرها



شوراهای شهر و روستا نماد مردم سالاری دینی هستند


محمد امیر براهویی شهردار زاهدان نیز مهمترین ارکان نظامی نظام جمهوری اسلامی را شورا دانست. غرب، اما شوراها نماد مردم سالاری دینی و بخشی از دین ما هستند و ما نباید آن را یک مسئله غربی بدانیم.


وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه اولین سال پیروزی انقلاب از سوی مقام معظم رهبری با صدور فرمانی مبنی بر تشکیل شوراهایی برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت صادر شد.



مشارکت عمومی منجر به توسعه پایدار شهری و روستایی می شود


وی افزود: شوراها به تنهایی نمی توانند به بحث سیاسی منجر شوند، بنابراین آنچه شوراها باید مدنظر داشته باشند استفاده از مشارکت مردمی برای توسعه شهری و روستایی است.


شهردار زاهدان گفت: در شهر زاهدان در گذشته و در این دوره موضوع تشکیل شورای اجتماعی محلات یا شورای قدیم برای کمک به ما در برنامه ریزی بحث ها، توسعه متمرکز و برنامه ریزی در سطح پایین برای صعود باید صورت گیرد. .


وی گفت: باید توجه بیشتری به محلات داشته باشیم، محله شناسی را به عنوان یک اصل بپذیریم و از ظرفیت نهادهای مردمی و قابل اعتمادی که در محلات هستند در حوزه شهرسازی و سیاست گذاری استفاده کنیم.


وی خاطرنشان کرد: بحث تشکیل شورای شهرسازی در مرکز استان به دستور بخشدار انجام شد و تمامی دستگاه های کشوری، نظامی و انتظامی جمع آوری شدند.



شورا یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است


حسین اسماعیل زهی رئیس شورای اسلامی شهر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شورا یک اصل و رکن مهم در اسلام است، گفت: شورا یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. شوراهای شهر، روستا و استان می دهد.


وی افزود: کارشناسان 10 اصل مشاوره را تعریف می کنند. اصول ششم، هفتم، دوازدهم و صدم، یکصد و ششم و یکصد و هفتم شوراها قانون اساسی را یکی از ارکان نظام مقدس اسلامی در برابر قوه مجریه، قضائیه و مقننه می داند و می گوید: یک رکن به نام اسلامی وجود دارد. شوراهای شهر و روستا




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید