شاهد حضور استعدادها در کشتی بودم/ جام جهانی 2023 برای ورزش ایران بسیار مهم است


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837406

باید سعی کنیم در هر وزن دو مبارز مطمئن داشته باشیم

دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ گفت: شهر ساراکس میزبان خوبی از مسابقات بین المللی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رحیم علی آبادی کشتی گیر پیشکسوت در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی کشتی جوانان به نام خود در شهرستان ساراس گفت: . جا دارد از مسئولین فدراسیون و مسئولین شهرستان سرا برای برگزاری مسابقات از طرف من تشکر کنم و فکر می کنم این اقدام فدراسیون مطلوب بوده است.

علی آبادی درباره سطح این مسابقات گفت: کشتی گیران خوب ارمنستان و مجارستان به همراه کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها حضور داشتند و در روز نخست سه کشتی گیر ارمنستان عملکرد خوبی داشتند و به مدال های طلا و نقره دست یافتند.

وی ادامه داد: البته رزمی کاران کشورمان نیز بسیار با انگیزه و خوب بودند و من به شخصه شاهد حضور چند استعداد در بین آنها بودم.

دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ گفت: قطعا برگزاری چنین مسابقاتی که در سطح بسیار خوبی نیز برگزار شده است می تواند آینده کشتی را تضمین کند.

وی ادامه داد: به شخصه فکر نمی کردم شهرستان سراس واقع در منطقه مرزی در این راه بتواند میزبان شایسته ای از مسابقات بین المللی باشد، اما همکاری مسئولان شهری و استانی و همدلی ایجاد شده شاهد برگزاری مسابقات قابل قبولی بود. خوب باش . .

علی آبادی افزود: البته حضور بخش خصوصی نیز بسیار حائز اهمیت بود و اینکه کارکنان توانستند این تعامل را با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کشتی محقق کنند قابل تقدیر است.

ماردل پلاتا، دارنده مدال نقره این مسابقات گفت: البته دوست دارم شهرهایی مانند اردبیل که در کشتی به خصوص کشتی نامی دارد میزبان اولین دوره مسابقات باشند که امیدوارم در سال های آینده برگزار شود. مسابقات جهانی آرژانتین در سال 1969 باید تیم های بیشتری در شهرهای کشتی داشته باشیم، اما انتظار این استقبال، مهمان نوازی، پذیرایی و شرایط را از سوی کارکنان شهر ساراس نداشتم، در حالی که امید نوروسی یکی از آنهاست. بهترین قهرمانان المپیک و جهان در کشتی و قهرمانان المپیک و جهان از مجارستان دیگر مهمانان این مسابقات بودند که حضورشان دلگرم کننده بود.

وی درباره وضعیت تیم های ملی کشتی در سال های گذشته و اکنون گفت: خوشبختانه فدراسیون کشتی هم از نظر تغذیه، هم از نظر محل اقامت و هم فضای تمرینی شرایط خوبی را برای کشتی گیران فراهم کرده است. اینطور نیست.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 1973 تهران ادامه داد: در زمان ما چنین تمرینی وجود نداشت و برای اعزام تیم ها به مسابقات بین المللی مشکلاتی وجود داشت. حتی در دهه 60 مبارزه ما به دلیل شرایطی که به کشور تحمیل شده بود به کشورمان تحمیل شد، اما همانطور که گفتم الان شرایط خیلی فرق کرده است و به دلیل حمایت هایی که فدراسیون کشتی قهرمان آن است، کشتی گیران می توانند با خیال راحت به رقابت بپردازند. در مسابقات جهانی و المپیک

علی آبادی درباره شرایط تیم های ملی گفت: مسابقات قهرمانی آسیا را در مغولستان شاهد بودیم، البته رزمی کارانی که به این مسابقات رفتند توسط کادر فنی انتخاب نشدند و بر اساس سیکل و روند انتخاب شدند و نفرات اصلی و مطرح ما. نیستند ما شاهد ترکیبی از کشتی گیران جوان و چند کشتی گیر باتجربه بودیم که با این ثروت به نتایج خوبی دست یافتند.

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: البته اجرای چرخه انتخابی باعث ایجاد انگیزه در رزمی کاران به ویژه جوانان می شود، اما نظر من این است که باید دید مربیان و فدراسیون از هر لحاظ به آنها انگیزه بدهیم چرا که کار سازندگی و رزمندگان را به اردوهای تیم های ملی بیاورند.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 1974 تهران درباره تعویق بازی های آسیایی 2022 هانگجو گفت: در اخبار شنیدم که این مسابقات به سال آینده موکول شده است اما به تعویق افتادن این مسابقات مفید بود و تری تیم های ما به راحتی می توانند آماده باش چون فاصله کم جام جهانی تا بازی های آسیایی سخت است. اما از طرفی اگر سال آینده این مسابقات به دنیا نزدیک شود، با توجه به اینکه جام جهانی 2023 سهمیه بازی های المپیک 2024 پاریس است، برای تیم های ما سخت می شود و باید تلاش کنیم که داشته باشیم. دو تا در هر وزن تا آن زمان. جنگنده ای مطمئن داشته باشید تا بتوانیم در این دو مسابقه با تیم های قدرتمند رقابت کنیم.

علی آبادی درباره اولویت مسابقات جهانی و بازی های آسیایی گفت: قاره کهن و مبارزه می تواند کمک زیادی به افزایش رتبه کشورمان در جدول مدال های مسابقات کند.

این پیشکسوت کشتی در پایان خاطرنشان کرد: ما نوجوانان و جوانان با انگیزه ای در کشتی داریم که اگر بتوانیم آنها را به خوبی حمایت و پرورش دهیم آینده کشتی و ورزش کشور را تضمین می کنیم اما باز هم می گویم حمایت مربیان سازنده و فعال است. در سراسر کشور تأثیر مستقیمی در دستیابی به این هدف دارد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید