شبکه سازی هنر تعامل سازنده برای دستیابی به اهداف است


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895503

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم:

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهید سلیمانی می گوید در امور فرهنگی حامی دارند، گفت: شبکه سازی هنر تعامل سازنده با افرادی است که در رسیدن به اهداف ما موثر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی ملای در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به موضوع شبکه سازی گفت: در این زمینه واژه ای به نام ارتباط موثر داریم. این ارتباط مؤثر بخشی از سه مرحله مبادله، تفاهم و معامله است.
وی ادامه داد: با یادگیری مهارت های کارآمدی می توان کارایی را افزایش داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم وی با اشاره به اینکه زیربنای شبکه سازی ارتباط است، گفت: شبکه سازی هنر تعامل سازنده با افرادی است که در رسیدن به اهداف ما موثر هستند.
وی افزود: ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنیم و سپس بدانیم چه کسانی می توانند در آن مسیر موثر باشند. شهید بزرگ سلیمانی می گفت در امور فرهنگی حامی باشید البته من به این جمله شهید کلمه راهنما اضافه کردم چون در این راستا نیاز به راهنمایی داریم.
ملایی با اشاره به اینکه هادی هدایت کننده جریان فکر است، گفت: افراد تأثیرگذار می توانند مشروع یا اصیل باشند.
وی بیان کرد: در شبکه سازی 15 مرحله داریم که مرحله اول تحقیق است، یعنی اهداف و نیازهای کار چیست؟ مرحله دوم ساختار است، یعنی ارتباط باید در یک ساختار صورت گیرد; گام سوم: نیازمندان و تأثیرگذاران چه کسانی هستند در این مرحله نیاز به داشتن سفرا و مخاطبین داریم. مرحله چهارم توانمندسازی است که می تواند به صورت کارگاه، سمینار و هر چیز دیگری باشد.
عضو شورای شهر اضافه کرد: گام های بعدی شامل تامین منابع، ارائه خدمات، تولید محتوا، ارتباطات، تبلیغات، ابزارهای ارتباطی، مشارکت، مسائل رفتاری، مسائل سنجش، مسائل نهادسازی و غیره است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث شبکه که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید دارند، سوال هدف است. ما باید در شبکه سازی هدف داشته باشیم.
ملای تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم ابتدا باید برای بهره مندی قدم بردارید، یعنی در شبکه سازی ابتدا باید ارتباط برقرار کنیم و بعد می توانید بهره مند شوید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید