شبکه مترو کلان شهرهای کشور تا 10 سال آینده به 9000 خودرو نیاز دارد.


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914247

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران از نیاز به شبکه مترو کلانشهرهای کشور حدود 9 هزار واگن تا 10 سال آینده برای تحقق بهره وری لازم از توسعه مسیرهای ریلی درون شهری در دهه آینده با بهره گیری از ظرفیت ها خبر داد. پارک حمل و نقل لازم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی مقدمی، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران، از نیاز به شبکه متروی کلانشهرهای کشور حدود 9 هزار واگن تا 10 سال آینده برای تحقق بهره وری لازم از توسعه مسیرهای ریلی درون شهری در دهه آینده خبر داد. از ناوگان حمل و نقل لازم بهره برد و گفت: امروزه این ظرفیت و توان در شرکت واگن سازی وجود دارد که علاوه بر نگهداری و تعمیر واگن های فعال شبکه مترو، منشاء خدمات توسعه ای در این زمینه نیز می باشد. تامین واگن های جدید در واقع از هزار و 523 واگن موجود در شبکه مترو کلانشهرها، حدود 70 درصد واگن ها توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه و یا عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در ادامه با بیان اینکه شرکت واگن سازی تهران تنها مونتاژکار نیست و پس از دریافت تاییدیه های نهایی قطار سراسری مترو، آماده ساخت 105 واگن بر اساس قرارداد امضا شده است، افزود: با استفاده از حداکثر ظرفیت. این شرکت یعنی فرصتی برای تولید هزار واگن در 74 ماهه این امر منجر به کاهش قیمت تمام شده واگن، کاهش ارز و استخدام نیروی متخصص شده است.

وی همچنین گفت: نیاز به شبکه مترو کلان شهرها در کشور با حدود 9 هزار خودرو در 10 سال آینده با توجه به برنامه های توسعه مترو شهرهای بزرگ، مستلزم استفاده از تمام ظرفیت های ممکن برای دستیابی به اهداف مربوط به افزایش طول مترو است. خطوط و ایستگاه های جدید دلیل نبود ناوگان حمل و نقل بی ثمر نیست.

مقدمی در پایان تصریح کرد: در این راه شرکت واگن سازی تهران آمادگی کامل دارد تا با تمام توان واگن های مورد نیاز شبکه مترو شهرهای پایتخت را تامین و به رونق تولید ملی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید