9000 دستگاه خودروی اورژانس در کشور کمبود داریم


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912686

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشورمان با اشاره به اینکه تعداد خودروهای امدادی در کشور کمتر از استانداردهای لازم است، گفت: بر اساس استانداردها باید 11 هزار و 555 دستگاه خودروی امدادی در اختیار این سازمان قرار گیرد تا ارائه خدمات امداد و نجات با این لایحه بالغ بر 9 هزار دستگاه خودروی اورژانس در کشور کمبود داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشورمان درباره وضعیت امداد و نجات زمینی و ناوگان امدادی گفت: در حال حاضر حدود 4200 خودروی امدادی سبک، متوسط ​​و سنگین شامل آمبولانس، خودروی امدادی، تریلر، کامیون وجود دارد. ، کامیون، موتورسیکلت، اتوبوس آمبولانس و … برای ارائه خدمات پشتیبانی به جمعیت هلال احمر. این در حالی است که از این تعداد خودرو بالغ بر 1600 خودرو مستهلک و فرسوده و غیرقابل استفاده در عملیات امداد و نجات و امداد و نجات اضطراری است.

ولی پور با اشاره به اینکه تعداد خودروهای امدادی در کشور کمتر از استانداردهای لازم است، افزود: بر اساس استانداردها باید 11 هزار و 555 خودروی امدادی برای ارائه خدمات امدادی در اختیار این سازمان باشد. با این لایحه بالغ بر 9 هزار دستگاه خودروی اورژانس در کشور کمبود داریم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشورمان ادامه داد: برای رفع این کمبود و با در نظر گرفتن نوسانات موجود در حال حاضر بیش از 16.2 میلیارد تومان اعتبار و حمایت دولت و اعضای شورای اسلامی مورد نیاز است. برای ارائه آن ضروری است. لازم است.

پیش از این پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز از فرسوده بودن ناوگان هلال احمر خبر داده بود. وی از درخواست این جمعیت از مجلس برای تصویب دریافت 6500 خودروی امدادی خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید