۱۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور داریم

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

عضوکمیسیون صنایع مجلس گفت: سالانه باید 400 هزار خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل حذف شود، این در حالی است که از زمان اجرای قانون هوای پاک تاکنون 6700 مورد ثبت شده و 17 میلیون خودرو فرسوده داریم. ماشین های زندگی در کشور



جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به آلودگی هوا بیان کرد: باید سالانه 400 هزار خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج شود در حالی که پس از اجرا قانون هوای پاک 6.7 هزار مورد و 17 میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد.

وی افزود: ارزیابی دولت مشروط است و امیدواریم به زودی اقدامات موثرتری برای مقابله با آلودگی هوا و رفع این معضل انجام شود.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اثرات آلودگی هوا بر نظام سلامت سالانه 11 هزار میلیارد تومان است. بنابراین، هر هزینه ای که برای اجرای بهتر قانون هوای پاک انجام می شود، قطعاً در کاهش هزینه ها مهم است.

حسینی کیا با اشاره به اینکه عمده آلودگی هوای تهران ذرات معلق زیر 2.5 میکرون است که ناشی از صنایع فرسوده و حمل و نقل است، گفت: اخیراً لایحه ای در مجلس به تصویب رسید اما در عمل خودروهای فرسوده نمی شوند. قراضه

وی گفت: مصرف 23 میلیون لیتر گازوئیل با افزایش این آلودگی و مشکل احتراق ناقص سوخت، تصمیم گیری همه جانبه حائز اهمیت است و دستگاه ها باید به وظایف خود با دقت عمل کنند.

این نماینده مردم شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه در دولت قبل اعتباری از سوی دولت برای نگهداری و تعمیر این جایگاه ها در نظر گرفته نشد و در حال حاضر بسیاری از این جایگاه ها یا نیاز به تعمیر اساسی دارند یا خارج شده اند. دستوری که یکی از مواردی است که به قوه قضائیه ارسال می شود در همین راستا است و مسئولان وقت باید در این زمینه پاسخگو باشند. زیرا مبنای تصمیم گیری در مقوله آلودگی هوا اطلاعات ایستگاه های اندازه گیری و آمار صحیح آنهاست تا بتوان در این زمینه تصمیمات درستی گرفت.


آیا این خبر مفید بود؟