شب قدر، بارگاه انجام معجزه بزرگ است


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823314

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امان الله علی مرادی گفت: در شب های قدر توکل به قرآن است تا از خداوند ریسمان محکم بخواهیم؛ در شب های قدر، توکل به قرآن است. در این شبها زندگی را در قرآن جستجو کنیم. از خدا بخواهید که ما را با حیات قرآن آشنا کند، معارف قرآنی را به ما بدهد و زندگی ما را قرآنی کند; فکر و اندیشه و نیات و انگیزه و رفتار و کردارمان قرآن شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است، گفت: -چارچوب; شب قدر از جن شهر بهتر است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیروان قرآن و عترا در یک شب در سفر معنوی هزار ماهه و بیشتر هستند، ادامه داد: محتوا و مقصد چیست؟ شب قدر با خدا چه دعا کنیم؟ آمرزش گناهان، رفع مشکل، شفای مریض، حفظ امنیت و امثال آن همه از خواسته های انسان است; اما این محتوای عالی و مقاصدی گران است که در سایه آن همه مقاصد و اهداف محقق می شود.

او اعلام می کند: اولین درخواست خداست، معرفت خدا، حب خدا، ذکر، دعا، درخواست با او، درخواست کمک از او و غیر اوست. همچنین در این شبها رحمت، مغفرت، رحمت، مغفرت، ص، صبر، عظمت، فیض، رضوان، اطاعت از او، بیم و امید او و مانند آن را دعا می کنیم.

وزیر افزود: «این در دعای کمیل آمده است.» پس اگر مرا با دشمنان خود به انواع کیفرها شکنجه کنید و آنها را با شکنجه گران همراهی کنید و آنها را از دوستان و خاصان خود جدا کنید، شما را به آنجا می برم. آتش شکنجه ای خدای من و سعید.پروردگارا و مولای من چگونه بر فراق تو صبور باشم و بر گرمی آتش چگونه چشم بر فضل و کرامتت ببندم. یا
«به احترام سعید و مولویم سوگند یاد می کنم که اگر مرا با زبان خود رها کنید، مانند مدعیان در میان آتشین ها اندوهگین خواهم شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: متون بلند دعاها مانند کمیل، افتتاحیه، جوشن کبیر، مجیر، ابوحمزه ثمالی و دعای سحر و مانند آن منبع بزرگی است که به ما می آموزد از خود خدا بخواهیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی دیگر از درخواست های شب قدر تمسک به قرآن و دعای خداوند برای ریسمان استوار است. در این شبها زندگی را در قرآن جستجو کنیم. از خدا بخواهید که ما را با حیات قرآن آشنا کند، معارف قرآنی را به ما بدهد و زندگی ما را قرآنی کند; فکر و اندیشه و نیات و انگیزه و رفتار و کردارمان قرآن شود.

وی بیان می کند: «حرکت قرآن به این معناست که قرآن کتاب زندگی ماست; اینکه ما قرآن می خوانیم یعنی اولویت اول ما حکومت قرآن است و تربیت و تربیت و سیاست و معیشت و خانواده و اجتماع و همه شئون ما مطابق قرآن است. همان است که «و همه با هم به ریسمان خدا تصمیم بگیرید و فرقی ندارد».

این مقام مسئول افزود: هر آنچه که خواسته شود، به همه اهداف می رسد. عزت، قدرت، قدرت، استقلال، امنیت، آرامش، معنویت، صفا، صمیمیت، خیرخواهی، همدلی، همزبانی، عدالت، مهربانی، رفاه، رفاه، کرامت، شرافت در تمام زندگی ما حاکم است و ردپایی از فقر، فساد، تبعیض جامعه ظلم نمی ماند، تهمت، تهمت، تخریب، دشنام، قتل، دزدی، دزدی، فحشا، منکر و مانند آن.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: یکی دیگر از درخواست هایی که در شب قدر باید داشته باشیم، مصاحبت با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، حضرت زهرا (سلام الله علیها) است. ) امام علی (ع) و فرزندان معصومینش و چنانکه در سوره توبه آیه 119 آمده است «ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا بترسید و راستگو باشید».

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قبل از هر چیز از خداوند می خواهیم که وعده و قضاوت قلبی آماده باشد. طهارت دل، وصف سینه ها، نورانیت، خصومت، دفع دهها بیماری; آن وقت باید به فکر گرفتن قرآن باشیم و قرآن را روی سرمان بگذاریم و این سؤالات را از ماهیت حرم الهی زیر سؤال ببریم و از حضرت حق طلب داشته باشیم.

وی با اشاره به مطالب فوق خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده کینه توزی نسبت به دیگران داشته باشیم باید بگوییم: «خدایا یا من گذشتم، شما هم بگذرید»؛ ما حق داریم با وجدان راحت آزاد کنیم. با وصفی به صدر، قلبی که جز او جایی ندارد. محبت خود را، ارادت ما به قرآن را که بزرگ ترین بار است، و نیز ارادت ما را به اهل بیت پاک، بر آنان که کمترین بار است، برپا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید