شجاعت جوانان ایرانی صفحات درخشانی در تاریخ ترسیم کرده است


ساعت: 20:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890724

دبیر شورای نگهبان گفت: رشادت های جوانان غیور و مومن ایران در دوران اسارت صفحات درخشانی را در تاریخ این سرزمین ترسیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (5 مرداد) در جلسه این شورا با بیان اینکه ماجرای عاشورا کهنه نمی شود، گفت: مراسم محرم و عزاداری برگزار می شود. سید و سالار شهیدان امسال نیز مانند سالهای گذشته است. با شکوه و عظمت انجام شد و آثار معنوی این حرکت الهی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: مراسم عزاداری محرم امسال در بسیاری از کشورها برگزار شد که همه از برکات امام حسین (ع) است.

جنتی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه به شام ​​که در آن ایام در سال 61 هجری اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: طبق آنچه در تاریخ آمده است، امروز سالروز حرکت کاروان است. از اسرای کربلا؛ کاروان هایی که ظاهراً اسیر هستند، اما در واقع اثری از ذلت در رفتارشان نیست.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که در روز عاشورا و از زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش به شهادت رسیدند، حماسه دیگری آغاز می شود که حماسه تبیین قیام سیدالشهدا(ع) و قهرمانان است. از این حماسه امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (س) و در کنار آنها سایر اهل بیت سیدالشهدا (علیه السلام) هستند.

جنتی افزود: «ما رایتو الا جمیله» که حضرت زینب (سلام الله علیها) در پاسخ به یزید ملعون پس از پشت سر گذاشتن حوادث جانسوز کربلا و در این شرایط جانسوز فرمودند، حماسه بزرگ دینی است که توسط آن حضرت خلق شد. یک مؤمن واقعی..

وی ادامه داد: مجاهدت مؤمنانه حضرت زینب(س) و سیره آبرومندانه و عفیفانه این تربیت شده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگوی بی نظیری را برای زنان آزاده جهان رقم زده است.

آیت الله جنتی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امروز سالروز آزادی و بازگشت آزادگان عزیز کشورمان به میهن در سال 69 است، خاطرنشان کرد: رشادت های جوانان غیور و مومن ایران در دوران اسارت باعث شده است. صفحات درخشان تاریخ این سرزمین

دبیر شورای نگهبان همچنین سالروز بازگشت این آزادگان را به خیرالله پروین عضو حقوقی جدید شورای نگهبان که از آزادگان کشور است تبریک گفت و برای ایشان و همه آزادگان عزیز آرزوی سلامتی و سعادت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید