امپراتوری دروغ؛ از تحریم تا اضطراب تا غارت/آینده تلخی که غرب برای ایران ترسیم کرده است


ساعت: 17:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904226

تاکتیک ها و تکنیک های مورد استفاده در شورش 1401;

کسانی که تا صبح امروز به بهانه های مختلف حتی به بیماران لاعلاج رحم نکردند، با ترفند دلسوزی و اضطراب به دنبال ترسیم نقشه غارت و بی ثبات کردن آینده ایران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، کشور جمهوری اسلامی ایران دارای موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد در قلب تقاطع ارتباطی خاورمیانه، آسیا و اروپا و همچنین مکانی مناسب برای محیط تجاری جذاب و با ظرفیت و ظرفیت بالقوه است. مزایایی مانند موقعیت جغرافیایی استراتژیک، تنوع آب و هوایی، مزایای اقتصادی. ، امنیت انرژی و بازارهای داخلی و منطقه ای، اما عدم دسترسی به این دارایی های استراتژیک باعث شده کشورهای اروپایی، آمریکا و… و اعمال فشار برای میانبر برای ایجاد دست دادن.

بیشتر تحریم‌ها علیه ایران بعد از انقلاب ۵۷ شکل گرفت و از دیدگاه تحریم‌کنندگان می‌توان این تحریم‌ها را به ۴ دسته اصلی تقسیم کرد: تحریم‌های چندجانبه، تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های یکجانبه کشورهای مختلف مانند آمریکا. و تحریم های کنگره آمریکا.

اگر بخواهیم در یک بند بدون تعصب ملی از سخنان مقامات آمریکایی ابعاد تحریم جمهوری اسلامی ایران را ارزیابی کنیم، تحریم های اعمال شده علیه ایران شدیدترین و فلج کننده ترین تحریم ها در تاریخ تمدن بشری است. ایرانی‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند، اما آثار این تحریم‌ها را نمی‌توان به راحتی نادیده گرفت.


e6e528fd d663 4720 899a d40f6f6c98f2 خبر خاکستری

تحریم ها تنها به فروش نفت، تجهیزات و تاسیسات محدود نشد، بلکه این تحریم ها تجهیزات پزشکی و دارویی ایران را هدف قرار داد و اثرات منفی آن بر زندگی بسیاری از بیماران لاعلاج و سرطان سایه افکند.

سیاست تحریمی آمریکا علیه ملت ایران از اردیبهشت 1396 با جدیت بیشتری دنبال شد. اوج این تحریم ها در قالب جلوگیری از ورود دارو برای بیماران خاص به ایران بود که منجر به «مرگ تدریجی 1000 بیمار تحریمی» و قربانیان آن شد. این تحریم‌ها شامل بیماران تالاسمی نیز می‌شود، همچنین به دلیل این تحریم‌ها، 15 نفر از بیماران Ebay در کشور تنها به دلیل نداشتن بانداژ مپی‌لکس جان خود را از دست دادند، بنابراین بیماران MPS و بیماران سرطانی نیز در فهرست ممنوعه مرگبار قرار خواهند گرفت.

اگر مروری بر اقدامات فرانسه و انگلیس در رابطه با تحریم ها و خباثت آنها در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیم، بدون شک با خونخواهی ساده مبتلا به ایدز، بیماران هموفیلی، کشته شدن تقریباً 40 درصد جمعیت ایران به دلیل گرسنگی بی سابقه تجهیزات شیمیایی رژیم بعث عراق طی سال های 1917 تا 1919 هزاران نفر از مردم ایران را به انواع بیماری های شیمیایی مبتلا کردند که با اقدامات غیرانسانی خود در حوزه بهداشت و درمان باعث مرگ بسیاری از مردم شد.


cd8b2a35 8eb9 4a44 8918 22b95e54a5c0 خبر خاکستری

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌های تحت فشار حداکثری نتوانسته به ایران لطمه بزند، بنابراین به سناریوی نگرانی و دلسوزی روی آورده‌اند که امروز با نام‌های رمز مهسا، نیکا، اوین، اسرا، دختر نامگذاری شده است. ایلام، پاییز بارها اخبار اشنویه را خوانده و شنیده ایم تا با تاکتیک های رسانه ای برای ایجاد آشوب در ایران اقدام کنیم.

این روزها و همزمان با اغتشاشات به بهانه کشته شدن دختر کرد مهسا امینی طراحی شده توسط ایالات متحده آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، گروه های تروریستی پ.ک.ک و کومله شاهد هستیم. حمایت مداخله جویانه از حقوق بشر در کشورهایی که با به رسمیت شناختن برخی از شورشیان در سرویس های اطلاعاتی خود ردیابی می شوند، بنابراین با کمک رسانه ها و بوق های تبلیغاتی، مشوقی برای برخی از جوانان و نوجوانان هستند.

به سراغ یکی از کارشناسان مجازی و رسانه ای می رویم تا برخی از سناریوهای رسانه ای ایجاد شده در این مدت را بیاموزیم و بینشی در این زمینه پیدا کنیم.


d7298605 a98a 4e69 81c3 5b4d91ace0bf خبر خاکستری

محمودی محمدی در ابتدای سخنان خود به فنون عملیات روانی در سطح راهبردی آمریکا و انگلیس و رسانه های فارسی زبان اشاره کرد و گفت: فنون دروغ های بزرگ، دشمن آفرینی، افسانه سازی، القاء، نهادهای غیرانسانی، تاکید و افزایش علاوه بر تفرقه و تکرار، بخشی از روش هایی است که این کشورها در 4 هفته گذشته پس از درگذشت مهسا امینی با رسانه های خود به کار گرفته اند تا با این روش ها و تحت نفوذ مردم را به خیابان ها بیاورند. از این مدل خبری

وی می گوید همه این عملیات های دشمن در سطح راهبردی و در سطح تاکتیکی با استفاده از روش های خبری تحریک، حذف بخشی از سند اصلی، هدف قرار دادن اخبار، ارائه اطلاعات منتخب، تنظیم اخبار، استفاده از اخبار تایید نشده است. این خبر برای اینکه مردم حقیقت را کشف نکنند و فوریت های دروغین به اخبار، با پرتاب پول به سمت سرویس های اطلاعاتی، ورود منصوبین، تحریم های ویژه و کشتار مردم، ذهن ها را به سمت هرج و مرج و آشوب سوق داد.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی تاکید کرد: بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال مسئولیت ویژه تامین خوراک تبلیغاتی رسانه‌های اپوزیسیون خارجی را بر عهده دارند و در ایران تحت سناریوهایی که دشمن طراحی کرده است، رهبری شورشیان را بر عهده گرفته‌اند. عملیات رسانه ای تحریم و کشاندن مردم در خیابان ها در جمهوری اسلامی ایران تا سقوط.


d38b5717 f4f8 4d32 a628 9da5b04a1371 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه مردم باید با خود فکر کنند وقتی آمریکا بیماران سرطانی را تحریم می کند چگونه با مردم و حقوق بشر همدل می شوند، گفت: بدون شک این روزهای پرحادثه مانند اغتشاشات گذشته تمام می شود، اما نباید فراموش کنند که طرح دفاع از فضای مجازی و نیاز به سواد رسانه ای از موضوعاتی بود که دشمن در این فتنه در حال گشت و گذار بود.

محمدی در خصوص تاکتیک های تفرقه افکنانه که این روزها یکی از حربه های رسانه ها علیه ایران است، گفت: ستون نویس روزنامه صهیونیستی معاریو پیش از این در یادداشتی نوشت: ایران کشوری چند قومیتی است و اکنون زمان آنها فرا رسیده است. استفاده از قومیت های مختلف.» در ایران تار و پود این کشور را به لرزه درآورد، مضمونی که این روزها در کمپین های خبری علیه جمهوری اسلامی دیده می شود.

وی در پایان تاکید کرد: دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران از تکنیک ایجاد تفرقه و ایجاد شکاف بین دولت و مردم استفاده می‌کند تا بتواند تأثیر بیشتری بر قیام‌ها، ایجاد بی‌اعتمادی به مسئولان و پرهیز از تحریک کند. روحیه ملی مردم و بدون شک این سناریوها اساس طرح بزرگی است که در حیطه فعالیت من نیست و مسئولان و مردم باید به آن توجه داشته باشند زیرا دزدی موضوع اصلی دلسوزی اینان است. گرگ هایی در لباس گوسفند

در روزهای آتی گزارش های بیشتری از روند این سناریوی طراحی شده علیه جمهوری اسلامی ایران با تشریح دلایل ناآرامی ها در ایران باز خواهیم کرد. ادامه این گزارش به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید