چالش های بی اعتبار کردن امپراتوری دروغ


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905231

رضایی گفت: بررسی دقیق فضای مجازی و رصد شبکه های ماهواره ای به ویژه بین المللی عربستان و بی بی سی سلطنتی انگلیس نشان می دهد که در همه سنگرهای رسانه ای در جنگ نابرابر قرار داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کورش رضایی، خبرنگار و فعال رسانه ای گچساران در گفت و گو با صبح زاگرس; وی در خصوص ابعاد قیام جدید دشمن گفت: باید توجه داشت که «مهسا امینی» به نوعی کلیدواژه و بهانه ای برای آشکار شدن پیچیدگی دشمنان، دشمنان و کینه توزانی بود که نگران شکل گیری امپراتوری ایران اسلامی هستند. هر چند انقلاب شکوهمند ایران اسلامی از زمان شکل گیری و رسمیت خود بدون وقفه مورد هجمه های سختی قرار گرفته است، اما نظام نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سلطه به گونه ای تنظیم شده است که شاید با سرنگونی دوباره، توده عظیم نفتی و منابع گازی و سایر منابع کشور به استعمارگران تعمیم خواهد یافت.

وی افزود: با این وجود فشارهای خردکننده ای در همه عرصه ها در قالب تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به نام دولت های مختلف از سوی قدرت های غربی وارد شده است، لذا در این گذر دزدان انرژی با تخریب و نابودی به پیروزی بزرگی دست یافته اند. امنیت و وحدت داخلی کشور بدون گلوله.» و حکایت دیگری از ایران وابسته است.

رضایی ادامه داد: البته بعد از شکست پروژه جنگ های نیابتی با ابزار داعش توسط سپاه قدس ایران و مدافعان حرم در سوریه و عراق و ترور و شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا تبدیل شده است. روشن است که قدرت های غربی برای دستیابی به خواسته های خود جلوی هیچ چیز نمی ایستند.

خبرنگار گچسارانی گفت: شکست های پی در پی دشمنان نظام در جبهه های مختلف و استیصال آنها منجر به استثمار و بیرون کشیدن آنها از آب تیره مشکلات اقتصادی و اختلافات سیاسی کشور به شکل جدی تری و این بار با تمرکز بیشتر از نفوذ و نفوذ رسانه ها..

وی افزود: در نتیجه رویارویی غرب و دولت های همپیمانش از جمله عربستان سعودی با انقلاب اسلامی ایران از مرحله تهدیدات نظامی محجبه به جنگ نرم و موریانه در رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده است تا کوچکترین اعتراضی به آن تبدیل شود. مایه شرمساری با پخش حرفه ای و در این زمینه دشمنان از سراسر جهان از ظرفیت رسانه ها اعم از شبکه های ماهواره ای اعم از بی بی سی و بین المللی، پلتفرم های خارجی، اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و توییتر و غیره به بهترین نحو ممکن استفاده شده است. جنگ نابرابر با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و روزانه هزاران دروغ و اغراق در قالب اخبار، کلیپ ها، تصاویر و ذکرها با روش های نوین و تامين کننده افکار عمومی به ویژه جامعه محلی منتشر می شود.

رضایی همچنین گفت: بهره برداری و سوء استفاده از توانمندی های تاثیرگذار از جمله جایگاه الیگارش های داخلی و خارجی، مشاهیر ورزش، هنر و سینما و خلق آثار هنری و موسیقایی بر خلاف ارزش های دینی و انقلابی با استفاده از ظرفیت عظیم رسانه ای و… بمباران ثانویه اذهان عمومی در ایران این امر چالش هایی را در میان برخی از اقشار اجتماعی به ویژه نسل جوان و نوجوان ایجاد کرده است که جای تامل زیادی دارد.

یک فعال رسانه ای گچسارانی تصریح کرد: غربی ها و دشمنان منطقه ای ایران اسلامی فاز و روش مقابله با ایران بزرگ را که بی شک به یکی از قطب های اصلی نظامی جهان تبدیل شده است، از حوزه سخت افزاری به حوزه نرم افزاری تغییر داده اند. و از فروپاشی خوشحالند کشور از دروغ، اغراق، تحریک و تحریک افکار عمومی برای ایجاد نفرت و خشم در نتیجه فروپاشی انقلاب اسلامی ایران استفاده کرد.

وی افزود: اگرچه این بار نقشه شوم غربی ها و دشمنان منطقه ای از جمله اسرائیل و سعودی نقش بر آب می شود، اما به نظر می رسد ایران اسلامی با وجود همه پیشرفت ها در عرصه های مختلف، درگیر جنگی نابرابر علیه ایران است. چمن رسانه ای، به عنوان اولین سال های جنگ تحمیلی علیه کشور با تمام دنیا. ما ابزار صدام شده ایم، بررسی دقیق فضای سایبری و نظارت شبکه های ماهواره ای، به ویژه انترناسیونال سعودی مستقر در لندن و بی بی سی بریتانیا نشان می دهد که ما در یک جنگ نابرابر در همه سنگرهای رسانه ای قرار داریم.

خبرنگار گچسارانی ادامه داد: البته شاید به جرات بتوان گفت قیام 1401 با ابزار استفاده از زنان و استفاده رسانه ای از همه دشمنان نظام، یکی از شدیدترین و پرهزینه ترین اقدامات علیه نظام بود. امنیت ملی و ایجاد تفرقه در جامعه محلی شعارهای رادیکال و براندازانه علیه عتبات عالیات، حکومت اسلامی و ولی فقیه و فراتر از آن توهین به قرآن و شهدا با انتشار اخبار و گزارش های جعلی و بزرگنمایی برخی اعتراضات. تاکتیک جنگ رسانه ای برای آشفتگی وضعیت کشور و در نتیجه فروپاشی انسجام و سرخوردگی نیروهای انقلابی و در نهایت اعتماد به انقلاب اسلامی سرنگون می شود.

رضایی تصریح کرد: اما در مقابل این حجم بی سابقه هجمه های رسانه ای از سراسر جهان توسط مخالفان انقلاب اسلامی چه کرده ایم؟ صدا و سیما چه رویکردی برای مقابله با شبکه های دروغ ایران اینترنشنال، بی بی سی فارسی، منو و شما و صدای آمریکا در پیش گرفتند آیا حوزه های خبری صدا و سیما قدرت جریان سازی و مقابله با فضا و جریان های این رسانه ها را داشته اند و دارند. موفق شد؟

وی افزود: اگرچه به عنوان یک فعال و خبرنگار رسانه ای به هیچ وجه از بازنمایی رسانه ای کشور در برابر تهاجم رسانه های غربی و سعودی راضی نیستم و معتقدم می توان در مقابل امپراتوری رسانه ای غرب و عربستان حرفی برای گفتن داشت. بیرون آمدن از جعبه اخبار سخت و اخبار خشک و به طور رسمی با ایجاد یک تلویزیون خبری ویژه با سرمایه گذاری مناسب، با تغییر سبک خبری و استفاده از تکنیک های خبری 24 ساعته می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و از سوی دیگر ما می توانیم برای عملیات روانی دشمن دانش کسب کنیم، فضای مجازی را پیدا کنیم و شبکه ای راه اندازی کنیم، ملیت اطلاعات و همچنین یادگیری زبان رسانه بسیار مهم خواهد بود.

یکی از فعالان رسانه ای گچساران تصریح کرد: این روزها که دشمنان انقلاب اسلامی و به فرموده رهبر معظم ایران، دشمنان ایران کوچکترین حرکت و اعتراض را به یک حرکت بزرگ و سرکشی تبدیل می کنند و تلاش می کنند انقلاب اسلامی را توسط فریب افکار عمومی، اعتراضات داخلی و آشوب با توجه به ناتوانی این کشورها در تامین امنیت اقتصادی و برخورد شدید نیروی انتظامی با مردم با تجهیزات مختلف، این کشورها می توانند از بهترین رسانه ها برای دروغگویی و تخریب رسانه های غربی باشند. قلب اروپا اما چه موفقیت های صدا و سیما و کاربران انقلابی فضای مجازی در این زمینه آیا صدا و سیما موفق شدند افکار عمومی داخلی و خارجی را از ظلم و ستم رژیم ایران اسلامی در این زمینه آگاه کنند قطعا وجود ندارد. مکانی برای رسانه های تخصصی خبری و تحلیلی و شبکه های تلویزیونی مانند بی بی سی و بین المللی برای رقابت با رسانه های مخالف.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید