شرایط جدید برای فعالیت صنف در زمان ولیعهد

شرایط جدید برای فعالیت صنف در زمان ولیعهد

روز جدید: بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، 9 گروه صنفی مجاز به فعالیت در سامانه امید و دریافت کد QR از سامانه تایید واکسن دوز هستند و نباید قرنطینه شوند و سایر مشاغل خارج از محل کار فقط مورد تایید است. برای تزریق واکسن و دریافت کد QR مناسب از سیستم و قرنطینه نشدن می تواند کارساز باشد.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور رعایت مصوبات ستاد ملی ولیعهد، لازم است اطلاعات واحدهای صنفی سراسر کشور در سایت امید به آدرس asnaf.moi.ir بارگذاری شود.

بر اساس طرح مدیریت هوشمند کرونا، الزامات و ضمانت‌های اجرای پنج فعالیت مدیریت هوشمند مبتنی بر سامانه امید برای «دستگاه‌های اجرایی»، «دریافت‌کنندگان خدمات از دستگاه‌های مشمول هنر». ماده 2 قانون مدیریت بحران “”، واحدها و فعالیت های تجاری (تجاری، تجاری، خدماتی، تفریحی، اجتماعی، صنعتی، صنعتی، صنفی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و “تردد خودروهای شخصی و عمومی” حمل و نقل (خارج و داخل شهر) ” اعلام شده است.

در بخش «تقسیمات و فعالیت های اتحادیه های صنفی (صنفی، صنفی، خدماتی، تفریحی، اجتماعی، صنعتی، صنعتی، صنفی، اقتصادی، اجتماعی») مشاغلی که اسامی آنها در زیر آمده است، با تصویب تزریق دو دوز واکسن ها در سامانه امید و دریافت کد QR از سامانه مجاز به کار می باشد. ضمناً این واحدها نباید در قرنطینه باشند. سایر مشاغل خارج از لیست، تنها با تایید تزریق واکسن و دریافت کد QR مناسب از سیستم و نه در حالت قرنطینه در زمان کار ممکن است کار کنند.

مراجعه کنندگان واحدها و فعالیت های صنفی نیز باید دارای تاییدیه تزریق واکسن به سیستم بوده و همچنین در شرایط قرنطینه و بیماری نباشند.

ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول اخطار کتبی به واحدهایی (اتحادیه و …) است که بدون الزامات طرح کار می کنند و کد QR را از سامانه امید دریافت می کنند. مرحله دوم شامل مسدود کردن موقعیت بانک به مدت دو هفته برای واحدهای (یکپارچه سازی و …) متخلف از این الزامات است و مرحله سوم در صورت عدم رعایت شرایط به مدت 30 روز پلمپ می شود. البته در صورت احراز شرایط و تایید وزارت بهداشت، پلمب آن برداشته می شود.

از مسئولان و ناظران این طرح نیز می توان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ناظر)، اتاق اصناف ایران (ناظر مسئول)، اتحادیه مربوطه (مسئول اجرا)، وزارت صمت، نیروی انتظامی، پزشکی اشاره کرد. سازمان های سامانه، دامپزشکی، کشاورزی (کاردانی)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (رئیس حوزه های مربوطه).

9 گروه شغلی که باید دو دوز واکسن دریافت می کردند به شرح زیر بودند:

1- مراکز غذاخوری در محل مانند: رستوران، چایخانه، کافه، کافه، فست فود
2- پذیرایی و باغ نشیمن
3- استادیوم ها و باشگاه های ورزشی، باشگاه های ورزشی سرپوشیده، استخرهای سرپوشیده، شهربازی ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی (سرپوشیده)
4- پاساژ، فروشگاه های زنجیره ای
5- کلیه مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل، مسافرخانه، بوم گردی
6- تورهای دیدنی
7- بانک ها و مؤسسات خدمات مالی، کارگزاران بورس
8- دفاتر پیشخوان دولت، پلیس به علاوه 10، دفاتر خدمات سیار، خدمات قضایی و مراکز مشابه
9- سالن های سینما، تئاتر و موسیقی

اتاق اصناف ایران بر لزوم نظارت فعال اتاق‌ها و اتحادیه‌ها بر اجرای این مصوبه تاکید کرد تا به دلیل تغییرات غیرمنتظره ناشی از شیوع بیماری عروق کرونر منجر به تعطیلی اتحادیه‌ها نشود.

دیدگاهتان را بنویسید