شرایط جدید تأثیر مدارک معلمی بر طرح رتبه بندی معلمان

شرایط جدید تأثیر مدارک معلمی بر طرح رتبه بندی معلمان

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و مدیریت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اعمال مدرک تحصیلی کارمندان شاغل در پست های اداری تنها برای یک مدرک و مشمولان طرح طبقه بندی معلمان در طرح رتبه بندی معلمان برای معلمان تدریس در واحدهای آموزشی فقط تا دو سطح تحصیلات عالی مجاز است.

ناصر سلیمان زاده در بیانیه ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بر حسن اجرای دستورالعمل های صادره برای درخواست مدرک و ادامه تحصیل معلمان شاغل تاکید و خاطرنشان کرد:

بر اساس مفاد بخشنامه 17 دی 1378، اعمال مدرک تحصیلی برای کارکنان شاغل در پست های اداری فقط برای یک مدرک و مشمولان در طرح طبقه بندی معلمان کشوری که در واحدهای آموزشی تدریس می کنند، تنها تا دو مقطع بالاتر. با اجرای شرایط مجاز F.

– مسئولیت هرگونه اقدام خارج از ضوابط و مقررات از قبیل تغذیه پرسنل نرم افزاری و غیره که مغایر با دستورالعمل و مغایر با اطلاعات سامانه پرسنلی و همچنین اعمال قوانین در اداره کل آموزش و پرورش باشد، بر عهده دارد. مسئولیت مدیر منطقه، منابع انسانی و کارشناسان مسئولین ذیربط و در آموزش و پرورش شهرستانها، مناطق و نواحی با رئیس اداره و کارشناس مسائل اداری ارتباط خواهند داشت. بدیهی است در صورت بروز نقص در سیستم پرسنلی، شرکت پشتیبانی نرم افزار هیچ گونه مسئولیتی در قبال رفع مشکل نخواهد داشت.

– رعایت شرایط دستیابی مندرج در حرفه (با توجه به پیش بینی رشته تحصیلی داوطلب برای ادامه تحصیل با سمتی که در اختیار دارد) بر اساس بخشنامه شماره 710/11 مورخ 1394/06/17 و 710/51. از 27.11.2013

کارمندانی که دارای مدرک دیپلم هستند
– کارمندانی که در ابتدای کار دارای مدرک دیپلم بوده و موفق به ارائه مدرک کارشناسی منقطع در دو مرحله (اول فوق لیسانس و سپس لیسانس) شده اند، لیسانس مدرک دوم محسوب می شود و کارمندانی که دارای مدرک دیپلم می باشند. در ابتدا اگر دیپلم داشته باشند و در یک مرحله موفق به اخذ مدرک لیسانس شوند (لیسانس دائمی) مدرک کارشناسی آنها برای یک دوره محاسبه می شود.

– تغییر و به‌روزرسانی طرح طبقه‌بندی پست‌های معلم در کشور براساس دستورالعمل تدوین شرح وظایف پست‌های دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های آموزش اجباری در تخصیص پست با کمک معاونت‌ها، ادارات کل و خدمات مرتبط (معاونت). آموزش، پرورش، ابتدایی و تربیت بدنی) و اصلاح می شود که در صورت تایید سازمان اداری و کارگری کشور به اطلاع اداره کل آموزش و پرورش استان ها خواهد رسید. لذا در انتظار ارسال بخشنامه یا دستورالعمل جدید، رعایت دقیق شرایط مقرر در حوزه کاری (با توجه به تامین رشته تحصیلی متقاضی برای ادامه تحصیل در سمتی که در اختیار دارد) بر اساس بخشنامه های № 710/11 مورخ 1394/06/17 و 710/51 مورخ 27/11/1399 می باشد.

– با توجه به همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کار معین با کارکنان قراردادی و بر اساس بند 3 بخشنامه شماره 710/2 مورخ 1400/02/01، کارکنان قرارداد کار مشمول پرداخت حقوق می شوند. مرخصی، مرخصی استعلاجی، بدون حقوق، مدرک و سایر مزایا. مطابق با قوانین مربوط به کارکنان قراردادی. بنابراین مبنای درخواست، مدرکی است که در حکم 01/01/1400 آنها ذکر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید