شرایط پرداخت سپرده مسکن/ 5 بانک فعال در انتظار ابلاغ دستور پرداخت


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882189

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی توضیح داد؛

علی اصغر هدایتی به تشریح شرایط پرداخت تسهیلات سپرده مسکن به متقاضیان در استان خراسان شمالی پرداخت و گفت: در حال حاضر تنها بانک ملت از شش بانک عملیاتی استان این تسهیلات را به متقاضیان واریز می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر هدیتی رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک اظهار داشت: در سال 1401 میزان پرداخت ودیعه مسکن به متقاضیان در استان تهران 100 میلیون تومان و میزان ودیعه مسکن پرداختی بوده است. از کاندیداهای ساکن در مراکز استان ها 70 میلیون تومان بود که 40 میلیون تومان در شهرستان ها تایید شد و در دستور کار قرار دارد.

هدایتی همچنین گفت: امسال این تسهیلات با کارمزد 18 درصد و بازپرداخت پنج ساله بازپرداخت می شود.

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات سپرده مسکن امسال توسط شش بانک عملیاتی شامل بانک های ملی، ملت، رفاه، تجارت و صادرات خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها بانک ملت در استان پرداخت می کند که این تسهیلات برای متقاضیان است.

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی تصریح کرد: سایر بانک های عملیاتی استان نیز منتظر ابلاغ بانک عامل مرکزی خود هستند تا پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز شود.

وی گفت: پیش بینی می شود تا چند روز آینده پرداخت این تسهیلات به متقاضیان آغاز شود.

هدایتی همچنین به پرداخت ودیعه مسکن در سال 1400 اشاره و بیان کرد: سال گذشته مبلغ ودیعه مسکن به هر متقاضی در استان 15 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: سال گذشته این سایت ها با پورسانت های 12 و 13 درصد پرداخت شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: مدت بازپرداخت در نظر گرفته شده برای تسهیلات سپرده مسکن با کارمزد 12 درصد یک ساله است.

وی در ادامه افزود: بحث بازپرداخت ودیعه مسکن با کارمزد 13 درصد نیز در دستور کار اقساط قرار گرفت.

هدایتی خاطرنشان کرد: در سال 1400 مبلغ 970 میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید