شرط بندی باورنکردنی فیفا روی مسائل زنان توسط فدراسیون فوتبال

حالا که بانوان ایرانی عاشق فوتبال وارد ورزشگاه ها شده اند و این معضل همه گیرتر می شود، الزام دیگری از سوی فیفا در خصوص داوران زن فوتبال ایران مطرح شده است.

در مسابقات بین المللی فوتبال بارها شاهد قضاوت مسابقات فوتبال آقایان توسط یک خانم یا یک تیپ داور خانم بوده ایم. اما هرگز چنین اتفاقی در ایران رخ نداده است. البته حالا خداداد افشاریان رئیس کمیسیون داوران درباره الزام فیفا در این زمینه صحبت کرد.

خداداد افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا با برگزاری کلاس های VAR آیا زنان در این امر سهمی خواهند داشت، گفت: VAR در تمام دنیا انجام می شود و البته نیاز به مجوز دارد. در کلاس آموزشی VAR بدون شک داور زن خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فیفا از بانوان می خواهد که در رده آقایان هم قضاوت کنند، باید برای بانوان در سطوح پایین فوتبال مانند نوجوانان و جوانان راه حلی پیدا کنیم. او تاییدیه می خواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم.

افشاریان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: چند تیم بانوان در جام جهانی حضور دارند. این مشکل فیفا حل شده است و امیدوارم بتوانیم در این زمینه به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا کمک کنیم و احکام سخت تری برای زنان صادر کنیم و مشکل آنها حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید