شرکت بیش از 8400 زوج زاهدانی در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856203

محمود فاطمی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 8 هزار و 434 زوج با شرکت در بیش از 200 جلسه کلاسی و انجام آزمایشات و طی مراحل قانونی به خدمات ازدواج در زاهدان معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود فاطمی رئیس مرکز بهداشت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: در کشور ما ساختار نظام سلامت مبتنی بر آموزش، مراقبت و پیشگیری به منظور اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به گروه های مختلف جامعه است.



وی با اشاره به سیاست های ابلاغی «حمایت از جمعیت» و «تولد فرزندان» افزود: برنامه هایی برای زوج های جوان در حوزه های دینی، آموزشی و حقوقی.


رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: آموزش انتخاب همسر، روانشناسی، تفاوت های شخصیتی و مهارت های مورد نیاز برای «زندگی مشترک» و همچنین قوانین و حقوق متقابل زوجین و بررسی کارآزمایی های بالینی بیماری هایی مانند تالاسمی، اعتیاد و غربالگری بیماری ها. زوجین با توجه به بیماری های ژنتیکی، این بخشی از فعالیت های این مرکز در زاهدان می باشد.



هنر زندگی مشترک و سلامت باروری در زوج های جوان با دسترسی به «مشاوره پیش از ازدواج»


وی ادامه داد: بر این اساس مراکز مشاوره پیش از ازدواج به عنوان «واکسن» برای پیشگیری از ناهنجاری هایی مانند «طلاق» و «بیماری های ژنتیکی» در مجموعه تحت پوشش سامانه «بهداشت» کشور راه اندازی شده است.


فاطمی گفت: رسالت همکاران ما در این مجموعه جدیت در تحقق اهداف سیاست جمعیت جوانان همراه با مشاوره و پیگیری لازم برای تولد فرزندانی سالم و نسلی شاد در آینده است. “


وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج، خانواده ها و زوج های صادق قبل از ازدواج غیررسمی با معرفی آگهی های ازدواج و مرکز مشاوره قبل از ازدواج نسبت به دریافت خدمات مشاوره ای اقدام کنند.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید