شرک در عمل همه اعمال را نابود می کند/ اعلام جانشینی امیرالمومنین (ع) برابر تمام مصائب و زحمات 23 سال پیامبر (ص) بود.


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884247

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مردم گاهی در عمل به شرک صغیره یا شرک می افتند، گفت: شرک در عمل این است که کار خدایی باشد اما ما برای رضایت دیگران انجام می دهیم که این نوع. شرک همه اعمال را نابود می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; آیت الله علی خاتمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه افرادی که به حج می روند 3 امتیاز یا امتیاز می گیرند، اظهار داشت: اولین نکته این است که با ادای حج تمام گناهانشان بخشیده می شود و به عبارتی آنها می توانند به حج بپردازند. از نو شروع کنید، البته این امتیاز برای همه است.

وی با بیان اینکه درجه دوم این است که اعمال نمازگزاران پذیرفته می شود و از آنها بسیار ستوده می شود، خاطرنشان کرد: درجه سوم «انا شکر» است، یعنی همان طور که گناهان آمرزیده می شود، اعمالش نیز پذیرفته می شود. آنها برای خدا همتای خوبی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه پیامبر(ص) اشرف انبیا و خاتم الانبیاء است و جهان به خاطر وجود ایشان آفریده شده است، گفت: پیامبر(ص) ) ) ) به دو صورت تهدید می شود.

وی شرک اکبر یا شرک عقیده به معنای شریک شدن با خدا را بزرگ ترین گناه عنوان کرد و افزود: این نوع شرک قطعا در نزد پیامبر(ص) وجود نداشته است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کوچکترین شرک، شرک در عمل است که متأسفانه بسیاری از افراد گاهی به آن دچار می شوند، خاطرنشان کرد: شرک در عمل این است که کار خداست، اما برای رضای دیگران و این نوع شرک انجام می دهیم. تمام اعمال را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آخرین حج پیامبر (ص) و واقعه غدیرخم گفت: پیامبر (ص) در مدت 23 سال رنج و مشقت زیادی متحمل شد. ولى خداوند با اعلام آيه تبليغ در آن روز به آن پايان داد و 23 سال زحمت و رنج را در يك جام و آيه مذكور را در جام ديگر گذاشت و فرمود كه اگر اين آيه را نرسانى. زحمات و رنج شما پذیرفته نمی شود که در واقع همان تهدید است.

فرمود: پس از ابلاغ رسالت خدا از سوی پیامبر(ص)، پیام آمد که امروز دین شما کامل شد و نعمت بر شما تمام شد و من نیز به دین راضی هستم و این آخرین رسالتی بود که کامل شد و از کسی نمی ترسید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه خداوند در ادامه آیه فرمود با اعلام امروز دشمنان را ناامید کردید، گفت: تا حضرت علی (ع) منصوب نشد و امامت برپا نشد، دشمنان طمع داشتند که دین را از بین ببرند. اما با اعلام پیامبر(ص) و معرفی علی(ع) به عنوان جانشین ایشان، همگی آسوده خاطر شدند و خداوند نیز از این امر خشنود شد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) پس از معرفی امیرالمؤمنین(ع) به عنوان جانشین خود، فرمودند حاضران تا روز قیامت این پیام را به غایبان و پدران فرزندان برسانند، افزود: امروز خدا را شکر می کنیم که در زمانی قرار گرفتیم که جزو امت پیامبر بودیم. ص) ما هستیم

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه از 120 هزار نفر حاضر در واقعه غدیر، تنها 110 نفر خطبه غدیر را برای دیگران نقل کردند و بقیه فراموش کردند، گفت: 70 روز پس از رحلت غدیر خم و در حالی که جنازه پیامبر هنوز ص) دفن نشده است، خلیفه را در سقیفه بنی ساعده تعیین می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید