شفافیت رأی مهمترین بخش شفافیت پارلمانی است و روند قانونگذاری را تقویت می کند


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821105

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان:

احمدعلی مقدم گفت: شفافیت آرا باعث افزایش اعتماد، رضایت و مشارکت مردمی و در نتیجه شفافیت امور سیاسی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی مقدم در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی انجام شده اما درخواست مهم و عمومی بحث شفافیت آرای نمایندگان و اجرا و حقوق آنهاست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان مهمترین رکن شفافیت مجلس و تقویت روند قانونگذاری است، افزود: شفافیت آرا؛ شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی است. یکی از بخشهای اصلی شفافیت و روشنگری عمومی این است که این طرح بسیار مورد نیاز متاسفانه در سال 1376 با مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس به تصویب نرسید، بنابراین در حکومت اسلامی به ویژه دولت و مجلس انقلابی محافظه کاری معنا ندارد. مسئول اعمال خود باشید و تحت فشار دیگران باشید.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه این حق طبیعی مردم است که بدانند نمایندگان به چه چیزی رای داده اند، گفت: نمایندگان در مجلس وکیل هستند و مردم باید از آرا، نظرات و عملکرد خود آگاه باشند. آیا در دوره بعدی مستحق این اعتماد است یا خیر، بنابراین آرای مجلس باید شفاف و شفاف باشد تا مشخص شود چه کسانی به این لایحه رای می دهند و هر نماینده مسئول رای و کار خود است در این صورت کارایی و خروجی مجلس نیز بالا می رود. .

وی گفت: انتظار داشتیم این مجلس انقلابی قانون شفافیت را که در شعارهای تبلیغاتی پیش از انتخابات اکثریت نمایندگان بود در اولویت قرار دهد و تصویب کند نه اینکه هنوز تکلیف آن مشخص نیست.

مقدم خاطرنشان کرد: هر کارمندی در نظام اسلامی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. این نباید اولویت و دغدغه مردم باشد، بنابراین طرح های مفیدی که نتیجه آن به نفع آحاد جامعه خواهد بود، باید در اسرع وقت به تصویب مجلس برسد.

این فعال سیاسی در خصوص مزایای تصویب این طرح تصریح کرد: مردم با آگاهی از موضع نمایندگان خود در موضوعات مختلف، تصمیمات کارشناسی درستی اتخاذ می کنند، مردم را در قبال آرا و تصمیمات خود پاسخگو می دانند و ضریب خطای رای گیری را کاهش می دهند. نمایندگان مجلس از مهمترین مزایای تصویب این طرح هستند.

مقدم با اشاره به اینکه شفافیت آرا موجب افزایش اعتماد، رضایت و مشارکت مردمی و در نتیجه شفافیت امور سیاسی می شود، گفت: با تصویب و اجرای این طرح تصمیمات و آرای نمایندگان مورد ارزیابی مردم قرار می گیرد و در نتیجه، شفافیت در امور سیاسی افزایش می یابد. رای مخفیانه و مواضع نمایندگان مجلس، تا از مجلسی که پسوند انقلابی دارد، انتظار می رود بیشتر به فکر مردم باشد و با شفاف سازی مسائل با تصمیمات کارشناسی و تخصصی به ویژه تصویب قانون شفافیت، مشکلات آنها را حل کند.

دبیر کلاه امام (ره) و جبهه رهبری استان کرمان در پایان خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: مردم برای مجلس نامشروع نیستند و خواسته حق مردم است و همه تصمیمات و آرا باید باشد. تصریح کرد: با تصویب این طرح در مجلس، کلیه تصمیمات، سمت ها، آرا و اموال سایر مراجع و دستگاه های اجرایی شفاف می شود، زیرا شفافیت و روشنگری لازمه اقدامات جهادی و توسعه کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید