شمارش معکوس برای واردات خودرو/ خبری از حذف تعرفه خودروهای ارزان قیمت نیست


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900315

در نهایت پس از ابلاغ مقررات واردات خودرو از سوی دولت و ثبت نام توسط متقاضیان خودروهای وارداتی، به زودی شاهد تغییراتی در حوزه خودرو خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، یکی از اقدامات مثبت دولت و مجلس تلاش برای واردات خودرو است تا کاندیداها را متقاعد به استفاده از خودروهای خارجی تا حدودی برای رفع انحصار خودروسازی در کشور کنند.

اگرچه در خصوص واردات خودرو به ویژه از سوی خودروسازان داخلی ایراداتی مطرح شده است، اما با عزم نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی این موضوع محقق خواهد شد و پس از مدت ها انتظار شاهد واردات خودرو خواهیم بود. .

صرف نظر از انتقاداتی که در مورد نحوه واردات خودرو بر اساس کشورهای سازنده، نحوه اعمال تعرفه و … وجود دارد، واردات خودرو به خودی خود اتفاق مبارکی خواهد بود که در آینده قابل رفع است.


15f0003f c9ba 4c36 8d67 a95ac3e29056 خبر خاکستری


واردات خودروهای لوکس دردی از جامعه دوا نمی کند

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: دولت ضوابط واردات خودرو را تصویب کرده و بر این اساس اشخاص حقیقی و حقوقی که امکان واردات دارند می توانند برای خودرو ثبت سفارش کنند.

وی افزود: بازه قیمتی تعیین شده برای خودروهای وارداتی 8 تا 25 هزار دلار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می شود تعرفه خودروهای وارداتی بین 25 تا 95 درصد باشد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: بر اساس صدور مجوز واردات خودرو، هدف واردات خودرویی است که عموم مردم بتوانند آن را خریداری کنند و از آن لذت ببرند.

و افزود: اگر از واردات خودروهای لوکس با گرانی صحبت کنیم، دردی از جامعه دوا نمی شود و نمی تواند بر قیمت خودروهای بومی سایه افکند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: مقرر شد خودروهایی با بازه قیمتی مناسب وارد کشور شود که بتواند بین خودروهای داخلی رقابت ایجاد کند.

حجت الاسلام حسینی کیا مشاهده کرد: به طور کلی در آیین نامه واردات خودرو ضعف هایی وجود دارد.

وی بیان کرد: نظر کمیسیون صنعت مجلس این است که تعرفه واردات خودروهای ارزان قیمت به صفر برسد، حتی خودروهای لوکس را نیز می توان با تعرفه بالا وارد کرد تا بتوان گفت مانع از واردات این گونه خودروها شده اند، اما دولت از این مجوز فراتر رفته است. واردات صادر نشد

به گزارش مرصاد نیوز، امیدواریم فتح بابی برای ساماندهی بازار آشفته داخلی که در انحصار چند خودروساز است، خودروهای باکیفیت و مقرون به صرفه وارد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید